Hjälp.... AKUT!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • eriahl
    • April 2004
    • 5681

    #16
    Fråga vad affären gör. Om dom oxå beter sig som den du köpt tycker jag du borde kräva en ny om din dör men efter att dom i affären blivit ok. Om dom nu får ordning på resten i det akvariet
    "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

    Kommentar

    • streezz88
      • July 2007
      • 529

      #17
      Ursprungligen postat av eriahl
      Fråga vad affären gör. Om dom oxå beter sig som den du köpt tycker jag du borde kräva en ny om din dör men efter att dom i affären blivit ok. Om dom nu får ordning på resten i det akvariet
      Okay, men jag ser nu att hon inte har samma tecken som hon hade för några dagar sedan, hon är mer allert ochsådär, men iblan stannar hon upp och stannar i ett sned ställning / men hon är mer aktiv och så nu,
      Det jag däremot reagerade va på att alla segelfensmollysar som befann sig i det karet jag såg häromdan, var exakt samma beteende som min molly har, och av det trodde jag att det var naturligt för just den arten.

      Självklart ska jag gå tillbaka och byta/klaga om hon dör, men som det ser ut nusåmår hon väldigt bra
      Tack för alla svar och hjälp, varit till stor nytta

      Kommentar

      • åheim
        • April 2006
        • 13131

        #18
        är du säker på att det är en hona? hanar har nämligen ett beteende där de kan ställa sig helt lodrätt med huvet upp! tror det är för att impa på andra fiskar!
        Viva Leo Buscaglia

        Kommentar

        • streezz88
          • July 2007
          • 529

          #19
          Ursprungligen postat av åheim
          är du säker på att det är en hona? hanar har nämligen ett beteende där de kan ställa sig helt lodrätt med huvet upp! tror det är för att impa på andra fiskar!
          När jag köpte mina 3 mollysar så sa hon i affären att jag fick en hane (den minsta) och 2 honor, varav den ena är så pass mycket större en de andra, liknar mer en segelfensmolly.

          Nu idag har jag gjort ett delvattenbyte, och märker att mollysarna drar ena sidan mot skifferplattan, är det normalt?
          Det är ingen nitritförgiftning i vattnet (kollat det) men börjar bli lite orolig eftersom mina mollysar gör samma sak, beteende eller sjukdom?

          Kommentar

          • åheim
            • April 2006
            • 13131

            #20
            beror antagligen på att nåt irriterar deras slemhud och det kan eventuellt bero på om du har mycket klor i kranvattnet! i ett sånt läge är det bra att använda vatteberedningsmedel (aquatan)
            Viva Leo Buscaglia

            Kommentar

            • streezz88
              • July 2007
              • 529

              #21
              Ursprungligen postat av åheim
              beror antagligen på att nåt irriterar deras slemhud och det kan eventuellt bero på om du har mycket klor i kranvattnet! i ett sånt läge är det bra att använda vatteberedningsmedel (aquatan)
              Har faktiskt inget klor i vårat vatten, då vi har en egenborrad brunn, däremot har vi alltid haft mycket flour i vattnet.
              Är det farligt, eller kan det vara annat som irriteras i karet?

              Kommentar

              • 1litenapa
                • October 2007
                • 2

                #22
                Har hört att de kan ha parasiter om de kliar sig men kolla med dem i afffären.../Apan

                Kommentar

                • tummen
                  • March 2005
                  • 5199

                  #23
                  Ursprungligen postat av streezz88
                  Har faktiskt inget klor i vårat vatten, då vi har en egenborrad brunn, däremot har vi alltid haft mycket flour i vattnet.
                  Är det farligt, eller kan det vara annat som irriteras i karet?
                  FÖR höga halter av alla ämnen kan naturligtvis vara farligt för vem som helst, men jag vet inget om detta just när det gäller fluor, ställ en fråga om detta i "akvarievattenforumet" istället, vi har många "kemister" med här som kan otroliga saker om akvarievatten..... även i "sjukdomsforumet" borde frågan ställas.... Lycka till.
                  Thomas "tummen" Wallén

                  Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

                  Kommentar

                  Arbetssätt...