Dalmartiner Mollys??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • streezz88
    • July 2007
    • 529

    Dalmartiner Mollys??

    Undrar bara hur ynglen kommer bli för färg.
    Vissa säger att dom blir enfärgade, men hur kan man då få vissa att bli fläckiga som mina 3? 1hane och 2 honor?
    Alla licka fläckiga.

    Nån som vet?
  • gizmogirl
    • August 2006
    • 2214

    #2
    Hur ynglen ser ut beror väl på anlagen som mamman o pappan bär, alla yngel blir inte fläckiga en del mer en del mindre.Jag har själv svart-orange mollys där en del är nästan helt utan svarta fläckar medan andra har massor.

    Kommentar

    • streezz88
      • July 2007
      • 529

      #3
      Ursprungligen postat av gizmogirl
      Hur ynglen ser ut beror väl på anlagen som mamman o pappan bär, alla yngel blir inte fläckiga en del mer en del mindre.Jag har själv svart-orange mollys där en del är nästan helt utan svarta fläckar medan andra har massor.

      Okay, men min hane och mina honor är vit/svarta väldigt fläckiga/prickiga
      Så vore kul om ynglen också kunde bli lite fläckiga så man inte får vita eller helsvarta

      Kommentar

      • Emmma
        • January 2007
        • 340

        #4
        Mina dalmatiner yngel varierade från nästan helsvarta till nästan helt vita, väldigt fläckiga. Fast efter vad jag kan se på mina två kvarvarande vuxna honor så mörknar de med tiden, de var båda ganska ljusa när jag köpte dem och har nu väldigt mycket svart och lite vitt...

        Kommentar

        • streezz88
          • July 2007
          • 529

          #5
          Ursprungligen postat av Emmma
          Mina dalmatiner yngel varierade från nästan helsvarta till nästan helt vita, väldigt fläckiga. Fast efter vad jag kan se på mina två kvarvarande vuxna honor så mörknar de med tiden, de var båda ganska ljusa när jag köpte dem och har nu väldigt mycket svart och lite vitt...
          Okay, då vet jag.
          Den honan som är rund om magen nu är väldigt svart fast man ser vita fläckar här och var, samt hanen är rätt så mörk han med. Köpte till en hona nu för nån dag sedan och hon är mer vit än svart.
          tack för hjälpen

          Kommentar

          Arbetssätt...