Dräktiga guppihonor

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Lottie350
    • July 2007
    • 151

    Dräktiga guppihonor

    Jag har två stycken guppyhonor som är riktigt smällfeta nu, jag har nog bestämt mig för att sätta dom i yngelkassen så att man kan hålla reda på bebisarna dom får, hur mår dom utav det? Kan de vara tillsammans i sånt litet utrymme?
  • elinj
    • July 2007
    • 1100

    #2
    jag själv har en guppy hona som är tjock och ska få snart,, lagt henne i yngelkassa och än så länge har hon inte betet sig anorlunda. man kan ju ha en väg mellan dom.. så att de får simma sj eller så skaffa dig 2 yngelkassa så får dom lite mer att simma under tiden.

    har haft henne där ca 1 vecka nu, men inget har kommit de lovade på zooaffären att de skulle komma under denna vecka men inget har kommit.

    skita kan dom men födda kan dom inte

    Kommentar

    • Lottie350
      • July 2007
      • 151

      #3
      Ahaa, jag har ingen möjlighet att köpa ny kasse än så jag låter de få vara där tillsammans så får jag hålla noga koll.
      Såg faktiskt idag att jag hade fått yngel men vet inte från vilken fisk, kan vara någon utav gyppyna men båda är fortfarande kolsvarta hehe.

      Joo jag har haft de en 10 min nu och de har skitit supermycket hehe

      Kommentar

      • Lottie350
        • July 2007
        • 151

        #4
        Föresten dina kommer säkert snart, dom är väldigt små när de föds, syns knappt så kanske innan du hann lägga henne i kassen kanske hon hann föda någon?

        Kommentar

        • elinj
          • July 2007
          • 1100

          #5
          nä det tror jag inte, hon har smält upp nu under de senaste dagarna,det där svart/ röda är på gång mer neråt nu. är mkt uppe vid ytan.

          det enda yngeln jag har fått är från min black molly. 4 st har 2 eller 3 kvar nu.

          Kommentar

          • Lottie350
            • July 2007
            • 151

            #6
            Ah okey, då kan det nog hända vilken dag som helst
            Jag fick också black molly yngel för snart 2 månader sedan, 6 st, superfina är dom

            Kommentar

            • Ajdin
              • August 2007
              • 37

              #7
              Ta ut honorna eftersom just nu stressar ni dom och drar ut på födseln!

              Honan kommer att dra sig undan när hon behöver föda, dom bruka ligga vid vatten ytan och andas hektiskt vid växterna eller filtret. då kan ni lägga över honan i kassen eller så fångar ni alla yngel så som dom ploppar ut. Lycka till !
              Tidigare känd som: Platy5

              Kommentar

              • elinj
                • July 2007
                • 1100

                #8
                min guppy hona är jätte lugn,, och tittar till henne till och från,, så att hon inte blir stressad..

                det är lustigt det här med fiskar,, eftersom en säger en sak och den andra helt annat har jag märkt.. man vet inte snart vad man ska göra.

                Kommentar

                • Lottie350
                  • July 2007
                  • 151

                  #9
                  Ursprungligen postat av Ajdin
                  Ta ut honorna eftersom just nu stressar ni dom och drar ut på födseln!

                  Honan kommer att dra sig undan när hon behöver föda, dom bruka ligga vid vatten ytan och andas hektiskt vid växterna eller filtret. då kan ni lägga över honan i kassen eller så fångar ni alla yngel så som dom ploppar ut. Lycka till !
                  Men någon utav dom två har redan fött, vet inte hur många men jag ser att båda ska fortfarande få vilken dag som helst.
                  Ska jag släppa ut dom endå?

                  Kommentar

                  • Lottie350
                    • July 2007
                    • 151

                    #10
                    Ursprungligen postat av elinj
                    min guppy hona är jätte lugn,, och tittar till henne till och från,, så att hon inte blir stressad..

                    det är lustigt det här med fiskar,, eftersom en säger en sak och den andra helt annat har jag märkt.. man vet inte snart vad man ska göra.
                    Joo håller med!

                    Kommentar

                    • elinj
                      • July 2007
                      • 1100

                      #11
                      så länge de är lugna i kassan så är det ok tycker jag.. man tittar ju till dom..

                      mm jag ser och att min guppy kommer få när somhelst,, att ta in och ta ut dom stressar ju dom med skulle jag tycka..det är ju precis som en vanlig människa man vill inte ligga inne för länge bara för att vänta på barn. men ibland behöver man ha dom där för yttervärden stressar dom mer än att vara inne i yngelkassan har jag märkt.

                      Kommentar

                      • Lottie350
                        • July 2007
                        • 151

                        #12
                        Jo precis, men jag vet inte riktigt vad jag ska göra nu :S

                        Kommentar

                        • elinj
                          • July 2007
                          • 1100

                          #13
                          inte jag heller,
                          men jag låter min vara inne i yngelkassan..
                          man får pröva sig fram.. för en del går det bättre att ha dom i stora karet och en del går det bättre att dom i kassan har jag hört.

                          så jag låter dom vara där jag har henne..

                          Kommentar

                          • Lottie350
                            • July 2007
                            • 151

                            #14
                            jo, men eftersom någon utav dom redan fått bebisar kanske jag ska låta dom vara.. det har ju funkat förut, ville bara se hur många det blev igentligen

                            Kommentar

                            • elinj
                              • July 2007
                              • 1100

                              #15
                              mm jag tycker du ska låta henne vara kvar där hon är. eftersom hon har fött redan några där och jag antar att du har växter som kan gömma dessa små liv.

                              men jag har oxå mkt växter men jag märkte att de andra fiskarna stressade henne så jag låter henne få vara där och låter henne ta den tid hon behöver.

                              Kommentar

                              Arbetssätt...