Blackmolly + saffransmolly?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Lottie350
    • July 2007
    • 151

    Blackmolly + saffransmolly?

    Kanske en dum fråga men jag har ingen aning.
    Jag har 1 blackmolly(hona) Och en saffransmolly(tror att den heter så) hane iaf, visst kan dom också para sig? Molly som molly eller?
    För typ 1 mån och 2 veckor sedan fick mollyn bebisar, men var inte parad med saffransmollyn och hon ser knubbig ut men är inte riktigt säker på om hon ska ha igen.
  • 3 guppy
    • February 2007
    • 2068

    #2
    Ursprungligen postat av Lottie350
    Kanske en dum fråga men jag har ingen aning.
    Jag har 1 blackmolly(hona) Och en saffransmolly(tror att den heter så) hane iaf, visst kan dom också para sig? Molly som molly eller?
    För typ 1 mån och 2 veckor sedan fick mollyn bebisar, men var inte parad med saffransmollyn och hon ser knubbig ut men är inte riktigt säker på om hon ska ha igen.
    Vad i alla aktiekurser är saffransmolly?

    Kommentar

    • Lill_Lena
      • September 2006
      • 173

      #3
      undrar jag med

      Kommentar

      • Lottie350
        • July 2007
        • 151

        #4
        saffransmolly eller ett annat namn guldmolly

        Kommentar

        • tummen
          • March 2005
          • 5199

          #5
          Ursprungligen postat av Lottie350
          Kanske en dum fråga men jag har ingen aning.
          Jag har 1 blackmolly(hona) Och en saffransmolly(tror att den heter så) hane iaf, visst kan dom också para sig? Molly som molly eller?
          För typ 1 mån och 2 veckor sedan fick mollyn bebisar, men var inte parad med saffransmollyn och hon ser knubbig ut men är inte riktigt säker på om hon ska ha igen.
          Jag tror nog att alla molly kan para sig med varandra, med varierande resultat, är din "saffransmolly" bara en guldvariant av blackmolly (som för övrigt är en odligs-/färgvariant av Poecilia sphenops, finns med många olika fentyper dessutom!) så kommer du säkert få ett spännande liv framöver: du kommer sannolikt få alla möjliga färgvarianter i ditt akvarium, inklusive "viltfärgade" och fläckiga/skäckiga varianter! Lycka till i så fall. Skulle det vara så att de två är av olika arter så kan nog en del yngel överleva och växa sig stora, men sedan får man se om de är sterila eller ej. Detta får framtiden utvisa....
          Thomas "tummen" Wallén

          Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

          Kommentar

          • tummen
            • March 2005
            • 5199

            #6
            Ursprungligen postat av 3 guppy
            Vad i alla aktiekurser är saffransmolly?
            Det är med största sannolikhet ett så kallat "handlarnamn", säger alltså ingenting om vilken art det handlar om. Ta reda på artnamnet så kan vi fortsätta prata sedan.
            Thomas "tummen" Wallén

            Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

            Kommentar

            Arbetssätt...