Hur ser man....

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • elinj
    • July 2007
    • 1100

    Hur ser man....

    Har ett par honor som är tjocka och är svarta vid magen ska antagligen få yngel snart, men har de ett speciellt betende eller är det någe annat man kan se att de ska pluppa ut de små liven???

    MVH Elin.
  • Malinitzi
    • December 2006
    • 2088

    #2
    Guppy?

    Ursprungligen postat av elinj
    Har ett par honor som är tjocka och är svarta vid magen ska antagligen få yngel snart, men har de ett speciellt betende eller är det någe annat man kan se att de ska pluppa ut de små liven???

    MVH Elin.
    De brukar vilja vara ifred, gömmer sig om de kan, gärna på bottnen, blir stillsamma och inte så särskilt hungriga. Sen kan ynglen komma i intervaller.

    Kommentar

    • elinj
      • July 2007
      • 1100

      #3
      M detta är guppy, men även svärdbärare 2 st som är tjocka.. ska antagligen oxå snart få..

      tänkte på det du sa med intervall, tror du det gäller även black molly. För jag har nämligen en black molly som jag har lagt i en halv stor bytta, som höll på att `` föda ´´ i akvariumet. sen när jag lade henne i bytan så lade hon av. har kollat på henne till och från men har inte sett någe som är på gång igen. Är hon klar eller kommer det mer?

      Kommentar

      • Malinitzi
        • December 2006
        • 2088

        #4
        Är du mån om att ha så många kvar som möjligt bör du skaffa yngelkassar i plast (som jag nämnde i PM:et). Du kan nog ha flera honor i en yngelkasse också - mina gick det bra med, men kanske en del kan bli stressade av att vara flera så tätt.

        Kommentar

        • tummen
          • March 2005
          • 5199

          #5
          Tänk på att när de fött så bör du mata med något riktigt gott så honan kan återhämta sig snabbt (och så att övriga invånare inte betraktar ynglen som mat). Jag har för mig att tecknen på att de skall föda är ungefär de samma oavsett vilken levandefödare det handlar om, och de föder alla (möjligen med undantag för udda ovanliga arter) med ett intervall på ungefär 30 dagar.
          Thomas "tummen" Wallén

          Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

          Kommentar

          • elinj
            • July 2007
            • 1100

            #6
            ok, då vet jag det.. men nu har jag skaffat mig 2 yngelkassa. kul att följa dom redan från början, men min ena black molly hann födda i akvariumet innan jag flyttade över henne, fyra st simmar runt pumpen. får se hur länge de klarar sig...

            Kommentar

            • elinj
              • July 2007
              • 1100

              #7
              Tänkte säga er som går förbi denna sida, ni behöver inte skriva någe, jag har fått hjälp med det jag behöver bli hjälp med.

              Tack för era svar!!!!
              MVH:Elin

              Kommentar

              Arbetssätt...