Gravid Guppy?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Loelle
    • July 2007
    • 623

    Gravid Guppy?

    Jag har en guppy som jag tror är gravid. Hon är iaf mycket större om magen än min andra hona och hon har en svart prick på vardera sida längst bak på magen. Jag köpte henne och presenterade henne till min hane för 4 dagar sen. Hon träffade inga hanar i djuraffären. Är hon gravid eller är det bara jag som inbillar mig? Om hon är det, hur lång tid tills hon föder? Jag vill inte stoppa ner henne i den lilla yngelburen för tidigt.
    Lelle
    "I de mörkaste vatten simmar en ulv i fårakläder"
  • Julle*
    • July 2007
    • 484

    #2
    Du kan nog stopa ner henne där nu eller imon...för det svarta e ögonen på ynglen Har jag hört
    msn: Julia_puma@hotmail.com
    Mvh Julle

    Kommentar

    • Martin..........
      • January 2007
      • 17

      #3
      ..det tar ungefär 4 veckor från det att de har lekt tills de förder.så jag tror inte hon föder änD:

      Kommentar

      • tummen
        • March 2005
        • 5199

        #4
        Ursprungligen postat av Loelle
        Jag har en guppy som jag tror är gravid. Hon är iaf mycket större om magen än min andra hona och hon har en svart prick på vardera sida längst bak på magen. Jag köpte henne och presenterade henne till min hane för 4 dagar sen. Hon träffade inga hanar i djuraffären. Är hon gravid eller är det bara jag som inbillar mig? Om hon är det, hur lång tid tills hon föder? Jag vill inte stoppa ner henne i den lilla yngelburen för tidigt.
        Hon är säkert parad redan innan hon kom till affären, hos grossist eller uppfödare. Om det inte finns andra hungriga fiskar i akvariet så kan du istället låta henne föda fritt. Det brukar gå bra om det finns mycket växter i akvariet för ynglen att gömma sig i. Detta sätt gör oftast bättre resultat än en ynglebur/kasse....
        Thomas "tummen" Wallén

        Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

        Kommentar

        Arbetssätt...