Nya Yngel!!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Annasus
    • June 2007
    • 102

    Nya Yngel!!

    Nu idag fick jag 30 st nya platy yngel. Hade dom i en yngelkasse men efter 10 min hade min black ghost bitit sönder hela botten så har bara 14 st kvar. Har dom just nu i en yngel bur ist fast dom kommer ut genom sidorna därför undrar jag om man kan flytta dom till ett litet akvarium vid sidan om fast dom bara är nån timme gamla? Tänkte ifall dom är för små att flytta på.
  • _Lena_
    • June 2006
    • 1273

    #2
    Ja du kan flytta dem direkt om det är bra vatten kvalite i det andra akvarium och vattnet är likadant.

    Kommentar

    • Annasus
      • June 2007
      • 102

      #3
      Jorå jag tog några liter vatten från de stora akvariumet som jag använder har flyttat dom nu och som det ser ut nu så går de fint.

      Kommentar

      • tummen
        • March 2005
        • 5199

        #4
        Ursprungligen postat av Annasus
        Jorå jag tog några liter vatten från de stora akvariumet som jag använder har flyttat dom nu och som det ser ut nu så går de fint.
        ...och alternativet var ju inte så bra eftersom din black ghost fått smak på dem. Du kan ju i fortsättningen använda det lilla akvariet som platyyngelkar, lyft över honorna som skall föda dit och låt dem släppa sina yngel, och sedan tar du tillbaka honan till det ursprungliga akvariet. När ynglen är någon månad gamla så kan du antagligen släppa i dem till de stora fiskarna utan problem.
        Thomas "tummen" Wallén

        Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

        Kommentar

        • Annasus
          • June 2007
          • 102

          #5
          Jo tänkte börja med att ha honan i de lilla akvariumet vill inte riskera att fler dör pga black ghost. Tack för tipset =)

          Kommentar

          • tummen
            • March 2005
            • 5199

            #6
            Ursprungligen postat av Annasus
            Jo tänkte börja med att ha honan i de lilla akvariumet vill inte riskera att fler dör pga black ghost. Tack för tipset =)
            Tänk bara på att ynglen skall vara större än "spökets" mun när de får flytta tillbaka.....
            Thomas "tummen" Wallén

            Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

            Kommentar

            • Annasus
              • June 2007
              • 102

              #7
              Haha ja så mycke fattar jag oxå =P dom får vara kvar tills dom kommer i samma storlek som mina neon tetror för då är de lugnt

              Kommentar

              Arbetssätt...