guppy yngel

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • imp
    • December 2002
    • 30

    guppy yngel

    min guppy håller på att yngla ikväll min fråga är får alla yngel samma färg eller de kan bli olika. eller de får honans färger
  • patriksg
    • May 2007
    • 1705

    #2
    Mina gyppy yngel blir alltid i samma färg. mina ser ut som små honor.
    Kul att hon ynglar
    Mvh Patrik

    Kommentar

    • imp
      • December 2002
      • 30

      #3
      har kommit ca20 yngel nu med de hon har käkat upp

      Kommentar

      • tummen
        • March 2005
        • 5199

        #4
        Ursprungligen postat av imp
        min guppy håller på att yngla ikväll min fråga är får alla yngel samma färg eller de kan bli olika. eller de får honans färger
        FÖRST ser de ut som små honor, sedan färgar de ut och hanarna får sitt gonopodium (snopp) vid ungefär en månads ålder, kanske lite äldre ibland, honorna är väl könsmogna vid ungefär 2-3månaders ålder. Vilken färg de får som vuxna vet man inte riktigt, speciellt inte om du köpte dem i en affär där många honor och hanar gick tillsammans mixat. Då bir det ett kol jobb att beskåda resulltatet, och lika kul blir det i nästa generation och så vidare, INGA av dina guppy kommer antagligen likna dina ursprungliga guppy exakt, men det kan ju bara vara kul, eller hur? Komplettera gärna med en ny hane då och då så får du se vad det blir av det!
        Thomas "tummen" Wallén

        Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

        Kommentar

        • imp
          • December 2002
          • 30

          #5
          jag har en ny hane som inte är far till kullen för han gick inte med honorna utan var nästan ny inkomna till affären honorna är gul pricka så hoppas på lite roligare färg på de nya

          Kommentar

          • Lill_Lena
            • September 2006
            • 173

            #6
            mina odlade guppy hanar är gul blå- mamman gul, pappan blå. men det är mer blått än gult på avkomman. har även en blå hona som är jättefin, som jag tänkt behålla och en heltfärglös hona som jag kommer spara för att se om jag kommer ha en fin passande hane åt dem, ska bli kul att nästan förutse hur avkommorna blir då =)

            Kommentar

            • tummen
              • March 2005
              • 5199

              #7
              Ursprungligen postat av Lill_Lena
              mina odlade guppy hanar är gul blå- mamman gul, pappan blå. men det är mer blått än gult på avkomman. har även en blå hona som är jättefin, som jag tänkt behålla och en heltfärglös hona som jag kommer spara för att se om jag kommer ha en fin passande hane åt dem, ska bli kul att nästan förutse hur avkommorna blir då =)
              Går de tillsammans så kommer det bli en härlig mix-den gula/guldiga färgen är en form av albinism och kommer dyka upp i stammen igen så småningom.
              Thomas "tummen" Wallén

              Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

              Kommentar

              Arbetssätt...