Hur länge håller en Platyhona på att föda?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Zirconia
    • May 2007
    • 701

    Hur länge håller en Platyhona på att föda?

    Vår har fått ur sig 2 yngel nu, men det har tagit nästan 2 timmar, (hon är i ett sånt födselkar med botten med springor i) och sambon har observerat henne typ hela tiden.

    Hur länge håller hon på egentligen? Kan ju inte föda ett per timme heller..
    / Vickan. 180L, 95L, och 22L räkor på gång åter igen.
  • gizmogirl
    • August 2006
    • 2214

    #2
    senast jag fick yngel av min ena platyhona tog det några timmar.Först kom det 2 yngel men så stannade det upp men så några timmar senare så kom hon igång ordentligt.Har aldrig fått bevittna just platyfödsel förut så jag har inget att jämföra med.

    Kommentar

    • Zirconia
      • May 2007
      • 701

      #3
      Tack för svaret Ja, nu har hon kommit igång
      / Vickan. 180L, 95L, och 22L räkor på gång åter igen.

      Kommentar

      • tummen
        • March 2005
        • 5199

        #4
        Jag TROR att det kanske dröjer längre tid i en yngelkasse. Jag tycker det är lättare att låta dem föda fritt. Ha mycket växter i så fall.
        Thomas "tummen" Wallén

        Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

        Kommentar

        • Zirconia
          • May 2007
          • 701

          #5
          Ursprungligen postat av tummen
          Jag TROR att det kanske dröjer längre tid i en yngelkasse. Jag tycker det är lättare att låta dem föda fritt. Ha mycket växter i så fall.
          Ja, det gick på några timmar iaf i födselkaret, sen var det klart.. men ja, nu vet vi ju på ett ungefär iaf..
          Men jo, säkert bra med mycket växte roch sånt, men det verkar inte räcka med det vi har..

          Men ja, som sagt tidigare, vi ska inte ha så många yngel osv.. bara nån enstaka gång.
          / Vickan. 180L, 95L, och 22L räkor på gång åter igen.

          Kommentar

          Arbetssätt...