enbart svärdbärarhonor

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Glenn
    • April 2002
    • 3904

    #16
    Ursprungligen postat av Lilibet
    Verkar som om jag kan behålla mina svärdbärare, då. Kul! Jag tycker om dem, och precis som tummen skriver, är det kul att se när hannen uppvaktar en hona.
    Tre Corydoras och... 10 kardinaltetror? Har läst litet om tetror här på Zoopet och fastnat för dessa. Blir det inte för trångt, då?
    Akvariet har varit igång sedan början på januari, då borde väl bakteriebalansen vara okej för kardinaltetror?
    Närå det skulle funka fint och om akvariet har varit igång sen januria så ska det nog inte vara några problem att köpa kardinaler
    Mvh /Glenn

    Min Zoon

    Kommentar

    • tummen
      • March 2005
      • 5199

      #17
      Ursprungligen postat av Lilibet
      Verkar som om jag kan behålla mina svärdbärare, då. Kul! Jag tycker om dem, och precis som tummen skriver, är det kul att se när hannen uppvaktar en hona.
      Tre Corydoras och... 10 kardinaltetror? Har läst litet om tetror här på Zoopet och fastnat för dessa. Blir det inte för trångt, då?
      Akvariet har varit igång sedan början på januari, då borde väl bakteriebalansen vara okej för kardinaltetror?
      Jajamen! Med den sammansättningen bör allt gå bra. Om kardinalerna är små så kan det kanske dröja innan de börjar tulla på ynglen, men det kommer. Eller så kompletterar du med några Dolkstickstetror eller Briljanttetror(mina favoriter!) de är stora och snabba....äter många yngel alltså....
      Thomas "tummen" Wallén

      Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

      Kommentar

      • Lilibet
        • June 2007
        • 346

        #18
        Ursprungligen postat av tummen
        Jajamen! Med den sammansättningen bör allt gå bra. Om kardinalerna är små så kan det kanske dröja innan de börjar tulla på ynglen, men det kommer. Eller så kompletterar du med några Dolkstickstetror eller Briljanttetror(mina favoriter!) de är stora och snabba....äter många yngel alltså....
        Har läst in mig på briljanttetrorna. Verkar intressant. Ska kolla in dem nästa gång jag är i en akvarieaffär (3 mil dit, så jag åker inte varje dag). Tycker synd om min ensamma Mr Guppy, så han ska nog få en-två honor. Blir nog fler Corydoras också. MEN vad ska jag ha för växter till dessa fiskar? Har provat svärdplantor, men de verkade aldrig trivas (kan bero på sniglarna, som jag nu tack vare botian fått under kontroll, dvs så gott som obefintliga).
        Den som har flest saker när han dör vinner!

        Kommentar

        • tummen
          • March 2005
          • 5199

          #19
          Ursprungligen postat av Lilibet
          Har läst in mig på briljanttetrorna. Verkar intressant. Ska kolla in dem nästa gång jag är i en akvarieaffär (3 mil dit, så jag åker inte varje dag). Tycker synd om min ensamma Mr Guppy, så han ska nog få en-två honor. Blir nog fler Corydoras också. MEN vad ska jag ha för växter till dessa fiskar? Har provat svärdplantor, men de verkade aldrig trivas (kan bero på sniglarna, som jag nu tack vare botian fått under kontroll, dvs så gott som obefintliga).
          Hur går det?
          Alla växter brukar funka bra i sällskapsakvarier, kolla med akvarieaffären och köp "nybörjarväxter" så klarar de sig säkert. Jag har förresten också haft problem med svärdsplantor, men det kan bero på att du platerat dem för DJUPT, bara rötterna skall ner i sanden, inte bladfästet. Annars så tycker jag om ;Limnophila sessiflora(stängelväxt som liknar Cabomba lite grann, men skräpar inte så mycket) Cryptocoryne-arter finns det några som är tåliga, Vallisneria är inte heller fel, ta en V.spiralis.... Lycka till.
          Thomas "tummen" Wallén

          Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

          Kommentar

          Arbetssätt...