Guld och Silver Molly?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Qubik
    • May 2007
    • 39

    Guld och Silver Molly?

    Undrar om dem kan få yngel ihop vid en kombination Guld hona och Silver hane?

    Tacksam för svar.
  • Guy Palm
    • March 2002
    • 5720

    #2
    Eftersom det är samma art så kan de få yngel.
    Guy
    ,Poecilia,SKS,GOC,

    Kommentar

    • EvaPeva
      • May 2007
      • 765

      #3
      Det kan dom få, det blir en slags korsning då. Inget som butiker brukar va intresserade av men ska du ha dom själv så spelar ju det ingen roll.

      Mvh Eva

      Kommentar

      • Shepard

        • March 2003
        • 13992

        #4
        Platy av olika utseenden, som inte är "renrasiga" säljs ibland som "platymix", så det kan nog avkomma från olika mollyvarianter göra också, om de är samma art. Silvermolly och guldmolly är jag osäker på är samma art, de silvermolly jag har sett vid olika tillfällen, har varit större än de guldmolly jag sett, om jag minns rätt. Guldmollyna såg vuxna ut, men var ungefär lika stora som platy. Men förmodligen är molly ofta ganska uppblandade med varandra, t.ex så kan man nog ofta se fiskar som säljs som Black Molly, där det finns både fiskar med vanliga stjärtfenor, och de som har lyrstjärt. Vissa svarta molly verkar ha segelfensmollygener, och silvermolly är nog ofta segelfensmolly, eftersom de brukar vara rätt stora, om jag fattat rätt.
        Senast redigerad av Shepard; 25 June 2007, 18:50.
        "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
        Min profil
        Mitt galleri

        Kommentar

        • EvaPeva
          • May 2007
          • 765

          #5
          E nog oxå lite inne på att silvermollyn har lite sigelfen i sis. Iaf dom jag har.
          Tror det mixtras en del på alla arter, mer eller mindre iaf.
          Man har ju sett dalmatinermolly & hamburgermolly ibland, kanske det e en blandning av guld & silvermolly kanske ? Inte vet jag, bara en tanke som flög upp i "håvet"

          Mvh Eva

          Kommentar

          Arbetssätt...