Platys får vita fenor :S

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • maria_
    • March 2007
    • 2867

    Platys får vita fenor :S

    Köpte fem röda platys för ett tag sedan, men en dog, och jag ville gärna ha fler. Så idag var jag och köpte fyra till. Ett tag efter jag hade släppt i dem upptäckte jag att deras fenor hade blivit vita i kanterna. Vad beror detta på?
    Med vänlig hälsning,
    hennes höghet majestät Snailcollector Catsnuggler.
  • Katharina
    • December 2006
    • 4045

    #2
    Korallplaty?

    Mina mörkröda platy kallas Korallplaty och de har vita ytterkanter på fenorna som liksom gnistrar, jättefint. Hanarna är riktigt mörkröda och honorna aningen ljusare men fortfarande mörkröda, mörkare än tomteröd. Kan du ha köpt sådana??
    Ha dé bäst... Tina

    Kommentar

    • maria_
      • March 2007
      • 2867

      #3
      Ja, han sa att priset berodde på om jag köpte korall eller vanliga. Men det syntes ingen skillnad på dem i djuraffären. Och så fick jag bara honor. Kan de para sig med vanliga platys? Min endaste enda platypojke kommer få fullt upp, med sina sju flickor.
      Med vänlig hälsning,
      hennes höghet majestät Snailcollector Catsnuggler.

      Kommentar

      • Jens A.
        • March 2007
        • 5026

        #4
        Ursprungligen postat av maria_
        Ja, han sa att priset berodde på om jag köpte korall eller vanliga. Men det syntes ingen skillnad på dem i djuraffären. Och så fick jag bara honor. Kan de para sig med vanliga platys? Min endaste enda platypojke kommer få fullt upp, med sina sju flickor.
        Alla färgvarianterna på platys är samma art, så visst kan de para sig. Heh...låter rätt så trevligt att vara platygrabb i ditt kar, förresten!
        Earth first! We´ll screw up the other planets later!

        Min Zoon (med flera bilder!): http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1252597

        Kommentar

        • maria_
          • March 2007
          • 2867

          #5
          Tycker nog han också. :P
          Med vänlig hälsning,
          hennes höghet majestät Snailcollector Catsnuggler.

          Kommentar

          • Katharina
            • December 2006
            • 4045

            #6
            Ha ha..

            Ja, den stackarn kommer att slita ut sig Ett riktigt harem... Men visst är de fina.. Jag tycker att det är den finaste platysorten jag har sett iaf... Jag har 2 hanar och den ena får alltid hålla sig undan så det räcker säkert med en om han är på bettet
            Ha dé bäst... Tina

            Kommentar

            Arbetssätt...