Guppyyngel

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Johnora
    • June 2007
    • 28

    Guppyyngel

    Jag har fått 3 guppyyngel (eller min guppyhona) Ska jag låta dom vara kvar i akvariet eller flytta dom till ett annat litet? :/
    50liters akvarium!
    Platy
    Guppy
    Mal (Pleco)
  • Sara1111
    • April 2007
    • 202

    #2
    Risken att någon uppfattar dem som mat finns alltid men om du har mycket växter kan de klara sig där de är. Annars kan du sätta dem i en liten yngelkasse som du har i det stora akvariet tills de har växt till sig.
    Den som simmar mot strömmen, simmar ändå i den.

    Kommentar

    • Johnora
      • June 2007
      • 28

      #3
      Okej

      okej imorron ska jag köpa ett yngelakvarium.Jag har nu fångat in en.Eftersom dom andra två är nog uppätna.Hon/han ligger i en håv på ytan så att ingen kan komma åt den
      50liters akvarium!
      Platy
      Guppy
      Mal (Pleco)

      Kommentar

      • tummen
        • March 2005
        • 5199

        #4
        Ursprungligen postat av Johnora
        Jag har fått 3 guppyyngel (eller min guppyhona) Ska jag låta dom vara kvar i akvariet eller flytta dom till ett annat litet? :/
        Det beror på om du har andra glupska fiskar i akvariet, och också på hur mycket växter (och annan inredning) du har. Javamossa t.ex. är superbra som yngelgömställe.
        Tetror av alla (eller i alla fall de flesta) slag är ingen bra idé om du vill få platyynglen att överleva.
        Thomas "tummen" Wallén

        Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

        Kommentar

        • Johnora
          • June 2007
          • 28

          #5
          Ursprungligen postat av tummen
          Det beror på om du har andra glupska fiskar i akvariet, och också på hur mycket växter (och annan inredning) du har. Javamossa t.ex. är superbra som yngelgömställe.
          Tetror av alla (eller i alla fall de flesta) slag är ingen bra idé om du vill få platyynglen att överleva.




          Okej :/ Jag har neontetrer..Har även idag köpt ett yngelakvarium som jag har satt in men inga verkar finnas kvar Så jag vill så gärna veta när ungefär kan nästa kull komma m det är guppyyngel?
          50liters akvarium!
          Platy
          Guppy
          Mal (Pleco)

          Kommentar

          Arbetssätt...