Hur ser man om den är gravid?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • patriksg
    • May 2007
    • 1705

    Hur ser man om den är gravid?

    Hej jag är ganska så ny på detta så ha tålamod
    undrar om man kan se om en av min guppys är gravid? en är lite fetare så den kanske är det?
    sen tror ni att man kan ha ett 10l kan som hon kan föda i eller är det för litet?
    Mvh Patrik
  • PowerSteffo
    • March 2007
    • 174

    #2
    Hej.
    Om honan är tjock och med en stor svart fläck vid analöppningen så är hon garanterad gravid.
    10 Liter för henne skall inte vara några problem.

    Lycka till med yngel.

    /Stefan

    Kommentar

    • patriksg
      • May 2007
      • 1705

      #3
      Ursprungligen postat av PowerSteffo
      Hej.
      Om honan är tjock och med en stor svart fläck vid analöppningen så är hon garanterad gravid.
      10 Liter för henne skall inte vara några problem.

      Lycka till med yngel.

      /Stefan
      Okej, särskilt svart var hon inte, får la vänta lite tack för svaret
      Mvh Patrik

      Kommentar

      • tummen
        • March 2005
        • 5199

        #4
        Om hon går med hanar så ÄR hon gravid, frågan är bara när de föds.....
        de föder med ungefär 30 dagars mellanrum. OBS! Hon skall vara så tjock att hon nästan verkar spricka.
        Thomas "tummen" Wallén

        Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

        Kommentar

        • elisabeth62
          • May 2007
          • 40

          #5
          Jag har också två guppyhonor som jag tycker blir rundare om magen för varje dag. Just nu har jag inga hanar för dom har dött. Men om jag förstått det rätt kan de vara dräktiga ändå och få flera kullar.

          Den ena honan är ljusgul till färgen och bara lite ljusbrun vid analöppningen men jag tycker hon blir rundare hela tiden. Den andra honan är ljusblå med lite mörkare stjärtfena. Även hon har blivit riktigt "bukig" och hon ser också mycket mörkare ut vid analöppningen. Men kan det ha med hela fiskens färg att göra?

          Och när det gäller själva "förlossningen", är det något man kan se i förväg eller startar dom bara att föda när och var som helst?

          Skulle verkligen vilja få en chans att se det!
          Senast redigerad av elisabeth62; 04 June 2007, 12:48. Anledning: felskrivning!

          Kommentar

          Arbetssätt...