yngel som växer dåligt?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • åheim
    • April 2006
    • 13131

    #16
    grundproblemet är att karet är för litet och då utvecklas de långsamt och kommer aldrig uppnå normal storlek!
    Viva Leo Buscaglia

    Kommentar

    • Pumba
      • January 2007
      • 345

      #17
      Ursprungligen postat av åheim
      grundproblemet är att karet är för litet och då utvecklas de långsamt och kommer aldrig uppnå normal storlek!

      tror nog inte karet är för litet, snarare att de är förmycket fiskar i då växer de långsamt.

      Jag har 14 st guppy yngel i mitt 20-25 liters kar och de växer så de knakar, men som de står långt upp med så 30 guppyyngel + platy osv så blir de rät trångt och kan nog bidra till att de växer sakta, tycker egentligen de är rätt dumt att köra med små yngelkar (var själv inne på det men struntade i det)
      har man dem i yngelkasse först så de växer till sig och sen släpper ur dem så växer de enormt mycket fortare.

      Kommentar

      • Lill_Lena
        • September 2006
        • 173

        #18
        jo först hade jag de i yngelkasse, och sedan hedde över dem till akvariet. till de större vill jag helst inte för det blir så överbefolkat. men jag har några i det större så jag kommer väl märka hur fort de växer jämförelse me de andra. först innan jag hade ynglena där hade jag några guppyn, ena honan växte till sig lite där, men sedan tog jag henne till det nyare jag köpte 60 liter och då växte hon till sig rejält...och har MYCKE aptit!! hon är störst, mycke större än mina mollyn. när jag flyttar i större lägenhet ska jag ha några fler större akvarier hade jag tänkt =)

        Kommentar

        • Icecoffee
          • November 2010
          • 447

          #19
          Töm ytvatten ca en liter, om dagen, visst mina yngel dog av en del i början men nu kan jag utan problem byta 10 liter,

          EDit: Tokgammal tråd, så går det när man googlar
          Cogito, ergo sum
          (Projekt) Asien 165 Liter (Projekt) Balkongdamm)
          (Projekt) Yngelkar Betta Splendens 40 liter (vilande)

          Kommentar

          • hannesc
            • December 2009
            • 13085

            #20
            haha!! bra najs där ice!

            Kommentar

            • Icecoffee
              • November 2010
              • 447

              #21
              ^^
              Cogito, ergo sum
              (Projekt) Asien 165 Liter (Projekt) Balkongdamm)
              (Projekt) Yngelkar Betta Splendens 40 liter (vilande)

              Kommentar

              Arbetssätt...