yngelfråga

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Eva-72
    • March 2007
    • 107

    yngelfråga

    Hej!
    Jag undrar lite över de yngel som vi fått. Att första kullen är platy vet vi, men andra som kom är jag tveksam om det är guppy eller black molly. Är blackmolly ynglen grå eller är de svarta när de föds? Hur lång tid tar det innan det blir mer fisk av dem. Platyna har levt i 3 veckor nu och de börjar likna fisk ngt så när men det känns som det är en bit kvar.
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    Japp, BM är grå eller svarta när de föds och kommer att bli mer "fisk" ganska så snart då de växer mycket fortare äm Platy.
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • Eva-72
      • March 2007
      • 107

      #3
      men

      men hur är det med guppyn? För de yngel vi har fått är grå svarta och "svansen" är längre än platyn. men guppy hanarna har ju lång skärt fena de med. Black mollyns fena är ju väldigt rörlig så att säga.
      Är guppyn och blackmollyn lika när de är yngel eller kan man direkt säga att det är det ena eller andra?

      Kommentar

      • Mia A
        • February 2007
        • 357

        #4
        Mina guppyyngel var ljusa, i princip genomskinliga när de föddes.

        Så min gissning är att det är mollyyngel du har.
        Men som sagt, det är en gissning
        Mvh / Mia

        Kommentar

        • Amanda321
          • February 2007
          • 587

          #5
          mina är genomskinliga men en del av dom som ska bli hanar har lite svart på sig men bara ytte pytte lite
          30 L - 60 L - 150 L
          //Amanda

          Kommentar

          • ansjo
            • November 2005
            • 29967

            #6
            Är du inte van så kan det vara lite svårt att se skillnaden på dessa yngel under den första tiden, men efter ett par veckor är det inget tvivel längre. Har du haft yngel av dessa ungfödare tidigare bör det inte vara något problem .
            /Anders

            Medlem i NCS - givetvis!

            Kommentar

            Arbetssätt...