Pris!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bobbo
    • December 2006
    • 13

    Pris!

    Någon som vet hur mycket man får/skall ta betalt för om man säljer sina yngel till en butik?
  • C.Ciklid
    • February 2005
    • 12055

    #2
    Oftast ingenting. Men du kanske kan få en påse mat eller byta mot någon fisk.
    //Camilla
    De sanningar som vi inte vill höra, är nyttigast för oss att lyssna till.

    Kommentar

    • rsoderberg
      • February 2007
      • 954

      #3
      Om det är en seriös butik som köper in lokalt odlad fisk, oftast med högre kvalitet och mindre med problem för köparna eftersom dom är odlade i det vattnet och inte har blivit utsatta för långa frakter mm. Så kan du räkna med ungefär en tredjedel av priset ut till kund, men det gäller om du byter mot andra varor oftast i rena pengar så tror jag inte att du har någon chans.

      Kommentar

      • Metalmaid
        • September 2006
        • 815

        #4
        Beror på butik, men pengar kan du inte räkna med.

        Men en liten summa att välja valfritt av från butikens sortiment brukar inte va omöjligt
        Hare bäst...och simma lugnt
        Besök gärna nått av mina nystartade forum:
        http://mariahalsoforum.forum24.se/
        http://www.helpdesken.forum24.se/

        Kommentar

        • Pumba
          • January 2007
          • 345

          #5
          tror de är rätt kört att sälja "yngel"

          har själv frågat i ett par och de tar inte mot yngel utan vill att de ska va i nästan vuxen storlek, de flesta butiker sysslar inte med egen odling och vill nog hellst ha fiskar som går att sälja.

          min zoobutik sa att de kunde köpa eller byta in dem men de var tvúnga att va i så pass storlek att de va säljbara, vilket 1cm stora yngel inte är förräns efter 3-4 månader.

          kollar man på blocket så verkar de ju va en del som säljer yngel, men en del tror ju att 15kr/st för 1cm stora platy är billigt pris att sälja dem för, isf har jag flera 1000kr simmandes i mina yngelburkar.
          Senast redigerad av Pumba; 28 April 2007, 22:09.

          Kommentar

          • rsoderberg
            • February 2007
            • 954

            #6
            Ja naturligtvis vill affären ha fiskar i säljbar storlek.

            Kommentar

            Arbetssätt...