Ynglar..kan det ta flera timmar ?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Teufelin
    • January 2007
    • 68

    Ynglar..kan det ta flera timmar ?

    Min ena platyhona tröck ur sig 2 yngel igår. Hon ligger i ett yngelkar eftersom att jag gärna vill spara ynglen eftersom att hon har sån blå fin färg och många av mina kompisar vill ha yngel från henne.
    Men som sagt...bara 2st har jag sett. Visst, de andra kan ju ha blivit uppätna men kan de verkligen trycka ur sig mer nu efter snart 12timmar ?
    Hon ser inte direkt smal ut...
  • Healena
    • May 2006
    • 1440

    #2
    Det kan ta flera timmar innan hon ynglat färdigt - ja.
    En normal kull brukar vara runt 20 stycken - om det inte är frågan om en s.k "förrådsbefruktning".

    Jag miste mina hannar i höstas, och den sista kullen som kom ut i februari var bara på 2 små ynkar.
    Kramar / Helena ..... 30 L , 62 L & 115 L
    // Se upp för geten framifrån, för hästen bakifrån - och för människan från alla håll //

    Kommentar

    • Pumba
      • January 2007
      • 345

      #3
      Ursprungligen postat av Healena
      Det kan ta flera timmar innan hon ynglat färdigt - ja.
      En normal kull brukar vara runt 20 stycken - om det inte är frågan om en s.k "förrådsbefruktning".

      Jag miste mina hannar i höstas, och den sista kullen som kom ut i februari var bara på 2 små ynkar.

      20 va väl lite lite, tycker de brukar va minst 40 talet, men sen bror de ju även på hur många gånger den fåt yngel, första gången brukar inte va så många.

      De är inte så att dina yngel inte lyckas "fly" från mamma, vad har du för yngel "box"
      den med plastskiva med hål i brukar man ibland få skjuta lite i sidled så hålet vid ytterknaten blir större så de kan komma ner, klarar de inte komma ner blir de lätt mat.

      Kommentar

      Arbetssätt...