hur se man att guppyn är gravid?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Cold
    • March 2006
    • 1127

    #16
    jo de vet ja...men undrade mest om alla dom funka med tigerbarben,ca 10st.

    Kan guppy hanen ändra färg på stjärtfenan då den skaka mot honan(varför skaka han,vill han para sig?),tycker min byter snabbt från gul,svart metallic till orange röd metallic....
    540 L Modell större - 100 L Guppy uppfödning + Fjäril - 30L Släkt för tillfälle - 10L Räkor

    Kommentar

    • Cold
      • March 2006
      • 1127

      #17
      glömde fråga:kan honorna ha hunne bleve gravida på en vecka,isf när föder dom?

      Edit:nån som vet om guppy, svärdbärare, ancistrus och black ghost tål grov salt?
      540 L Modell större - 100 L Guppy uppfödning + Fjäril - 30L Släkt för tillfälle - 10L Räkor

      Kommentar

      • morrhoppa
        • October 2006
        • 755

        #18
        Han är säkert på parningstigen när han dansar för honorna. Min guppyhane gör likadant, ser häftigt ut och han blir såå dissad hela tiden, flickorna vill nog inte ha rajtan med ljuset tänt kan jag tänka mig

        En guppyhona är gravid i ca 5 veckor och de blir nog gravida efter en parning och den varar nog inte i en vecka.
        Man blir inte vuxen bara äldre!

        Kommentar

        • Cold
          • March 2006
          • 1127

          #19
          okej,ja då e han nog på parningsstigen

          Tål dom grov salt?
          540 L Modell större - 100 L Guppy uppfödning + Fjäril - 30L Släkt för tillfälle - 10L Räkor

          Kommentar

          • morrhoppa
            • October 2006
            • 755

            #20
            Ingen aning
            Man blir inte vuxen bara äldre!

            Kommentar

            • Cold
              • March 2006
              • 1127

              #21
              okej
              540 L Modell större - 100 L Guppy uppfödning + Fjäril - 30L Släkt för tillfälle - 10L Räkor

              Kommentar

              • Pumba
                • January 2007
                • 345

                #22
                vad ska du med grovsalt till?

                koka nått ägg elelr nått och häll saltet där på...

                Kommentar

                • Cold
                  • March 2006
                  • 1127

                  #23
                  onödig komentar
                  540 L Modell större - 100 L Guppy uppfödning + Fjäril - 30L Släkt för tillfälle - 10L Räkor

                  Kommentar

                  • Cold
                    • March 2006
                    • 1127

                    #24
                    hmm,tänkte tersta salt å kolla om bg bli bättre å han e med guppy svärdbärare
                    540 L Modell större - 100 L Guppy uppfödning + Fjäril - 30L Släkt för tillfälle - 10L Räkor

                    Kommentar

                    • Mia A
                      • February 2007
                      • 357

                      #25
                      Ursprungligen postat av Cold
                      glömde fråga:kan honorna ha hunne bleve gravida på en vecka,isf när föder dom?

                      Edit:nån som vet om guppy, svärdbärare, ancistrus och black ghost tål grov salt?
                      Honorna kan ha varit gravida redan när du köpte dem. Jag har läst att de ska vara gravida ca 28 dagar, men har en hona här hemma som nu är inne på 33:e dagen...


                      Edit:Guppy tål salt och jag tror att Svärdbärare också tål salt.

                      Jag har tyvärr ingen aning om hur Ancistrus och Black Ghost tål salt, så mitt tips är att ställa en ny fråga under lämplig kategori med exempelvis "Tål Ancistrus och Black Ghost salt?" som rubrik.

                      Då ökar dina chanser att få svar av någon som vet markant
                      Senast redigerad av Mia A; 19 April 2007, 15:55.
                      Mvh / Mia

                      Kommentar

                      • Cold
                        • March 2006
                        • 1127

                        #26
                        ja ha redan fått svar i en annan tråd... Men chansen e nog liten att dom va gravida,för dom va i olika kar..
                        540 L Modell större - 100 L Guppy uppfödning + Fjäril - 30L Släkt för tillfälle - 10L Räkor

                        Kommentar

                        • Mia A
                          • February 2007
                          • 357

                          #27
                          Ok! Va bra att du fått svar iaf

                          Även om de går i olika kar i djuraffären så har de gått tillsammans hos uppfödaren.

                          Jag köpte en nyinkommen hona i en affär där de också håller honor och hanar skilda, 3 dagar senare födde hon
                          Mvh / Mia

                          Kommentar

                          • Cold
                            • March 2006
                            • 1127

                            #28
                            Oj då,där se man kan ju hoppas hon e med barn..Hade guppy för ca 1½år sedan (också) då när ja bytte vatten så såg ja några yngel som ja råkat suga upp fick ja ta ut dom ur hinken..Visste inte ens om att hon va gravid.

                            Edit:är platy känsliga för salt?
                            540 L Modell större - 100 L Guppy uppfödning + Fjäril - 30L Släkt för tillfälle - 10L Räkor

                            Kommentar

                            Arbetssätt...