Black Molly + Ektozon + akvariesalts tabletter

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • liijoh
    • January 2007
    • 29

    Black Molly + Ektozon + akvariesalts tabletter

    Ny fråga angående Black Molly.
    När vi köpte dem, sa de i affären att man ska hälla en tesked Ektozon i veckan och att man alltid ska ha en tablett "akvariesalt" för att undvika sjukdomen "vita prickar".
    Vi stoppade i en tablett och någon timme senare var den borta. Detta var en vecka sedan och vi har inte lagt i en ny tablett.

    Hur ska det vara egentligen?
  • Cold
    • March 2006
    • 1127

    #2
    ha aldrig hör de...min kompis som ha black molly gör inte så....å dom ha inte bleve sjuka på ja vet inte hur länge.
    540 L Modell större - 100 L Guppy uppfödning + Fjäril - 30L Släkt för tillfälle - 10L Räkor

    Kommentar

    • Cold
      • March 2006
      • 1127

      #3
      om dom bli sjuk(ex vita prick sjukan)så köp en flaska Costapur(kanske finns nått annat också??) de ha jag iaf till mina nu.
      540 L Modell större - 100 L Guppy uppfödning + Fjäril - 30L Släkt för tillfälle - 10L Räkor

      Kommentar

      • ansjo
        • November 2005
        • 29967

        #4
        Jag kör mina Molly utan salt, och de är inte sjuka eller har vita prick.
        Ofta köper grossister in fisk från Europa och de har ibland ganska mycket salt i karen för att de inte ska bli sjuka och då får man så snällt fortsätta med det även efter de kommit hem till Sweden.
        Du kan försiktigt vänja av dem med detta med att minska ner lite på saltet allteftersom du gör vattenbytena.
        Köper du Svenskodlad fisk är chansen större att de fått gå utan salt.
        /Anders

        Medlem i NCS - givetvis!

        Kommentar

        Arbetssätt...