Ballong mollys

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Blossom7
    • March 2007
    • 1182

    Ballong mollys

    Hej
    Någon som har erfarenhet av BallongsMollys?
    Har dom några särskilda krav för att trivas och föröka sig i akvariet?
    Köpte tre honor och två hanar idag, en hona ser visserligen redan gravid ut men det hade varit kul om dom verkligen trivdes och förökade sig.
    Så fram med alla tips och råd.

    /b
    "Var inte så positiv ljuset i tunneln kan vara ett tåg"
  • piggepelle
    • March 2007
    • 168

    #2
    ja tror at de e samma me ballongsmolly som med black molly men ja vet inte... har du försökt att googla??
    piggepelle

    Kommentar

    • tummen
      • March 2005
      • 5199

      #3
      Ballongmolly är bara en avelsform som människan tagit fram, skulle aldrig klara sig i naturen...jag själv skulle aldrig ha dem, det är rena missfostren genetiskt sett....
      Thomas "tummen" Wallén

      Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

      Kommentar

      • JLi
        • December 2004
        • 773

        #4
        Ursprungligen postat av tummen
        Ballongmolly är bara en avelsform som människan tagit fram, skulle aldrig klara sig i naturen...jag själv skulle aldrig ha dem, det är rena missfostren genetiskt sett....
        Håller med. Men det är alltid smaksak. Det finns många avelsformerav olika fiskar som kunde kallas för missfoster men ändå är de väldigt populära. Skötseln torde vara som Black Molly
        Senast redigerad av JLi; 30 March 2007, 15:16.
        h. Johan

        Kommentar

        • erik l
          • July 2005
          • 308

          #5
          ja det är ju en molly så varmt vill de ha ca 26 grader. och lite salt ca 1 tsk på 10-15 liter vatten. de föder levande ungar så fler ska det bli.

          mvh erik l
          ________________
          mvh erik l

          Kommentar

          • Amanda321
            • February 2007
            • 587

            #6
            salt?? :O har aldrig kärt med salt och dom trivdes jätte bra!

            lite dämpad belysning och ha gärna många växter! kan ju ha flytväxter för att dämpa belysningen juuh
            30 L - 60 L - 150 L
            //Amanda

            Kommentar

            • Blossom7
              • March 2007
              • 1182

              #7
              MIssfoster....
              Jag tycker dom är jätte söta, har läst en del trådar där debatten om manipulation av raserna har varit uppe. Visste faktiskt i ärlighetens namn inte att dessa var manipulerade när jag köpte dom. Tyckte faktiskt att dom var skit söta och att dom var en färgklick i akvariet. Och trivs gör dom har just fått min andra omgång yngel. Så säg till ifall någon vill ha lite missfoster av mig dom är snart för många
              "Var inte så positiv ljuset i tunneln kan vara ett tåg"

              Kommentar

              • fifi
                • August 2006
                • 695

                #8
                Salt är inte nödvändigt för mollys, men många gånger får man fiskar som blivit uppfödda i salt - ifall de ser hängiga ut kan man ha i lite salt tills de är bättre bara, det viktigaste är ju övrig vattenkvalité

                Och visst är de en avelsform, men smaken är som baken och så länge de är friska och mår bra så ser jag inget fel med avel på "missbildningar" vilka jag hellre kallar nycker som det inte måste vara något fel på.

                Jag är möjligen intresserad längre fram av några ballonger, har vanliga mollys i alla möjliga färgformer just nu men isf så pmar jag dig blossom
                mvh
                Fifi

                I'm so cute, I poop rainbows.

                Kommentar

                • Tigerlily
                  • February 2007
                  • 36

                  #9
                  hmm kan det vara så att min blackmollyhona är en ballongavariant? trodde bara dom svarta såg ut så... men jämför man med silvermollyn dalmationermollysarna jag har haft så är den svarta mycket kortare och har en rund mage.. sen blev hon ju ännu mer ballonglik när hon var med yngel
                  när våran dalmatinerhona var på smällen var hon inte alls så där rund!!

                  Kommentar

                  Arbetssätt...