kan man ha endlers i ett 30 liters??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • macke_fisk
    • December 2005
    • 4442

    kan man ha endlers i ett 30 liters??

    tjena alla.....

    som frågan lyder........ska kolla på ett fjärde akvarium på freda (sitter riktigt rejält i akvarie träsket)...och det ligger runt 30-40 liter
    MVH macke_fisk
  • MaxRobban
    • August 2006
    • 1048

    #2
    Det fungerar alldeles utmärkt... Endlers har inte mkt krav mer än rent vatten.. Jag har många olika vildformer av guppy i akvarium i den storleken och inga problem alls. Men desto mindre de är desto mer noga med vattenbyten. Det man får tänka på är att blir det på tok för mkt yngel så får man dela med sig av dem så det inte blir på tok för många... Har du bara Endlers så låter du bara yngel gå med föräldrarna och skulle det dyka upp ngn fisk som inte du tycker ser ok ut så får man plocka bort..

    Har du inte haft Endlers innan är jag säker på att du kommer att gilla dem, en härlig liten fisk. Försök bara hitta bra exemplar från början. Det finns ganska många Endlers som inte är så bra i formen. Att det kan bli tendens till lite förlängda fenstrålar förekommer på många vildformer, men finns också många stammar med inblanding av dubbelsvärd. Så skulle jag skaffa en ny Endlers grupp så skulle jag kolla efter fiskar som är kompakt byggda och med så rund stjärtfena som möjligt där inte det finns så mkt tendens till dubbelsvärd och liknande. Dessa är också vackra med samma teckning, men tycker man ska försöka hålla vildformer så rena som möjligt.
    Titta på Sonjas fina Endlers

    Där ser du den runda stjärten, så ska de se ut.
    hälsn Robban

    Kommentar

    • macke_fisk
      • December 2005
      • 4442

      #3
      ok det låter skitbra^^.......jag har aldrig haft endlers innan och jag fick dem av min skola...de har hyffsat många ........den endlers som är på bilden har jag hema och jag har redan 5 st yngel från dem^^
      MVH macke_fisk

      Kommentar

      • wierdalien
        • February 2003
        • 936

        #4
        Har också haft Endlers innan och det är en härlig fisk. Är på G att skaffa fisk igen och då lite olika Endlers. Har odlat dom tidigare utan problem i mindre akvarium. Mata gärna ynglen med nyckläckt artemia. Superduper.
        -----------------------

        Kommentar

        • macke_fisk
          • December 2005
          • 4442

          #5
          Ursprungligen postat av wierdalien
          Har också haft Endlers innan och det är en härlig fisk. Är på G att skaffa fisk igen och då lite olika Endlers. Har odlat dom tidigare utan problem i mindre akvarium. Mata gärna ynglen med nyckläckt artemia. Superduper.

          ok..ska försöka skaffa fryst artemia så snarast som möjligt....tycker guppy börjar bli intressant nu med alla plika sorter
          MVH macke_fisk

          Kommentar

          • wierdalien
            • February 2003
            • 936

            #6
            har ännu inte hunnit skaffa mig de fiskar jag vill ha men tror att det e på g inom kort. reser så mycket med jobbet just nu
            -----------------------

            Kommentar

            Arbetssätt...