platy som föder?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • bluppi
    • February 2007
    • 117

    platy som föder?

    jag har en platy som jag köpte havande, som nu håller på och beter sig konstigt. hon simmar ner ensam bland växterna och lägger sig med buken mot sanden och paddlar lite smått med fenorna.. ibland så simmar hon ett varv runt akvariet, men sen simmar hon ner igen.... är detta ett typiskt beteende när dom ska föda eller är hon sjuk? alla andra platys mår bra och är pigga!
    är lite orolig för henne, jag har inte sett nått yngel komma ut ännu, hur snart borde det komma om hon nu håller på och föder? några fler symtom de har när de föder? hur ofta får en hona yngel på ett ungefär?
    tacksam för svar!
    ---------sara-----------
  • kariba
    • December 2006
    • 92

    #2
    Troligen ska hon yngla, mina guppyhonor brukar hänga lite i växterna när dom ska yngla.
    Det kan ta iblnad ganska många timmar själva förlossningen. Först ramlar ynglen ner till botten, sen flyter som uppåt

    Kommentar

    • Diwa
      • December 2006
      • 300

      #3
      mina är helknäppa...de simmar runt som vanligt och rätt vad det är ser man en pytteplaty ila upp till ytan för att fylla simblåsan

      och massa yngel blir det...och jag har 5*oops* honor
      110L 54L 54L

      Kommentar

      • bluppi
        • February 2007
        • 117

        #4
        det verkar som att de va nått fel, inga yngel vad jag sett, däremot så har en fisk dött inatt, se andra tråden.. fiskarna vart konstiga där på kvällen...
        ---------sara-----------

        Kommentar

        Arbetssätt...