utbudet av guppy i stockholm

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • wierdalien
    • February 2003
    • 936

    utbudet av guppy i stockholm

    Tänkte att vi här kunde hjälpa varandra å tipsa om det aktuella guppy utbudet i akvariebutikerna i stockholmstrakten. Jag börjar så kan ni andra fylla på efterhand som ni besöker andra butiker:

    Onsdagen den 22 och torsdagen den 23 februari 2007 besökte jag följande butiker:

    Södermalms akvariebutik:
    Jag besökte Jan Wester och hans butik där jag hittade Endlers (grå grundfärg) samt två vildvarianter av guppy. Den ena vildvarianten kom från Brasilien (tror jag) men den andra kommer jag inte ihåg vart det kom från.

    Arken Zoo i kista galleria:
    Där hittade jag 4-5 olika färgvarianter (röda, halvsvarta, sunset, gulsvarta och nån mer sort) dock endast mycket fåtal hanar/färgvariant.

    Akvarielagret Bromma:
    Här hittade jag Endlers (grå grundfärg) men enstaka hanar var ovanligt stora vilket gör att jag tror det kan ha varit en korsning mellan Endlers å vanlig guppy.
    Hittade också något som dom kallade för Endlers tiger (tror jag det var) och det är Endlers korsade med gul/svart mönstrad guppy (yellow cobra?).

    Bromma Zoomarknad:
    Hade guppys i ca 5 akvarium lite blandade färger dock med en hel del trasiga stjärfenor. Även en somrt som påminner om Endlers men inge hade samma kraftiga färger å inte de oranga spetsiga stjärfenorna (neresvärd eller ibland lite lätt dubbelsvärd som förekommer) tror ej det var renodlad Endlers.

    **** vad och var har ni andra hittat i guppyväg?? ****
    Senast redigerad av wierdalien; 24 February 2007, 16:39.
    -----------------------
  • rsoderberg
    • February 2007
    • 954

    #2
    Köpte VF guppy på akvarielagret fär en månad sedan

    Kommentar

    • Malinitzi
      • December 2006
      • 2088

      #3
      Köpte ett gäng i Uppl.-Väsby för några månader sedan. De såg mycket bra ut och min avkomma f d 26 januari ser toppen ut (om jag nu inte åker på nåt). Mycket välväxta, alerta och fertila, precis som man önskar. Fantastiska färger....

      Kommentar

      • wierdalien
        • February 2003
        • 936

        #4
        Malinitzi: vilken butik och hur ser dom ut?
        -----------------------

        Kommentar

        • Matsvin
          • April 2006
          • 254

          #5
          Södermalms Akvarieaffär:

          Vildform av guppy från Trinidad, den från Brasilien skall inte vara en äkta vildform utan lär vara utplanterad och sedan infångad i det vilda...
          Min Zoon: http://www.zoonen.com/matsvin

          Kommentar

          • tummen
            • March 2005
            • 5199

            #6
            Kolla med medlemmar i Guppysällskapet om ni är ute efter nå´t speciellt, annars får de flesta affärer sina guppy från ett litet antal grossister i alla fall....
            Thomas "tummen" Wallén

            Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

            Kommentar

            • MaxRobban
              • August 2006
              • 1048

              #7
              Var ett tag sedan jag var på Alba zoo på söder i Sthlm, men förr kunde man ibland hitta ganska bra triangelstjärtsguppy där, men är man på jakt efter ngt spec så har jag en viss koll via svenska guppysällskapet vilka som har vad. Vi som är engagerade inom SGS brukar också försöka dela med oss av våra fiskar till nya medlemmar. Som jag skrev i en annan tråd nyss så kommer snart odlar listan hos svenskaguppy sällskapets hemsida att sätta fart igen, då kan man där se vem som har vad och ta kontakt.

              hälsn Robban

              Kommentar

              • wierdalien
                • February 2003
                • 936

                #8
                skall bli intressant att se vad som ev kan hända med guppysällskapets hemsida framöver eftersom den legat i "träda" ett tag.

                kommer ni få ny hemsideadress då? vet du när?
                -----------------------

                Kommentar

                • MaxRobban
                  • August 2006
                  • 1048

                  #9
                  Jag tror adressen blir samma.. i annat fall så länkas man vidare, jag fick ngt mail om detta med nytt webhotell o liknande nyligen, men så fort det är igång så ska jag ge info på detta forum o kontrollera så att länken är riktig. Så länge får du fråg mig om du är på jakt efter ngt speciellt så ska jag se om jag vet vem som kan tänkas ha detta.

                  Hälsn Robban

                  Kommentar

                  • tummen
                    • March 2005
                    • 5199

                    #10
                    Ursprungligen postat av MaxRobban
                    Jag tror adressen blir samma.. i annat fall så länkas man vidare, jag fick ngt mail om detta med nytt webhotell o liknande nyligen, men så fort det är igång så ska jag ge info på detta forum o kontrollera så att länken är riktig. Så länge får du fråg mig om du är på jakt efter ngt speciellt så ska jag se om jag vet vem som kan tänkas ha detta.

                    Hälsn Robban
                    KUL!!! Då kanske man äntligen/snart kan SUKTA lite guppy igen då....
                    Thomas "tummen" Wallén

                    Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

                    Kommentar

                    • wierdalien
                      • February 2003
                      • 936

                      #11
                      Var inne en sväng på Fridhems akvarie å tittade. Av någon anledning hade jag fått uppfattningen att det skulle vara en större butik än vad det var men den va i alla fall helt ok. rent fräsht å trevlig personal.

                      Hade en guppy som dom kallade för japanblå å den va fräsh. honorna var dock slut.
                      -----------------------

                      Kommentar

                      Arbetssätt...