Jiippiiee!! nya Endlersyngel!:D

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • animal_
    • January 2006
    • 102

    Jiippiiee!! nya Endlersyngel!:D

    Yess!! är sååå glad fick nya endlersyngel igår jag ska berätta hur det gick till
    IGår på morronen så såg jagatt en vääääldiiigt tjock hona med en väääldiiigt mörk buk? ligga åvanför pumpen för sig själv (som den gjorde förra gången den fick yngel) så jag misstänkta att jag sanrt skulle få nya yngel så jag satt och titta på den i 20 minuter men inget hände , Honan jagade bort de andra fiskarna om de kom för nära henne .. jag satt och titta i en kvart till men inget hände .. vi skulle ut och ingen var hemma tills eftermiddag .. så innan vi gick så släkte jag lampan till karet ... när vi kom hem så tittade jag på alla mina honor och alla var typ platta med mörk buk bara och då tänkte jag : FAAN!! nu har säkert alla yngel blivit uppätna .. så jag räkna mina gamla 5 yngel när jag va på den tredje så var det yngleet jääätteliitet så jag tittade nogrannare och det var ett nyfödd yngel jag blev jätteglad och hämtade håvvarna och letade efter fler yngel .. först hittade vi bara 4 yngel . sen 8 , sen innan vi skulle lägga oss så hade vi 10 yngel men jag tror det finns mer yngel
    Yngel bor i en yngelkar som hänger i akvariet .. jag lägger de där för att de ska få i sig ordentligt med mat så nu har jag minst 10 st nyfödda endler yngel och 5 st yngel som är några 1-2 cm .. typ 1 månad gamla eller mer
    VAr bara tvungen att berätta detta
  • Malinitzi
    • December 2006
    • 2088

    #2
    Grattis!

    Ursprungligen postat av animal_
    Yess!! är sååå glad fick nya endlersyngel igår jag ska berätta hur det gick till
    IGår på morronen så såg jagatt en vääääldiiigt tjock hona med en väääldiiigt mörk buk? ligga åvanför pumpen för sig själv (som den gjorde förra gången den fick yngel) så jag misstänkta att jag sanrt skulle få nya yngel så jag satt och titta på den i 20 minuter men inget hände , Honan jagade bort de andra fiskarna om de kom för nära henne .. jag satt och titta i en kvart till men inget hände .. vi skulle ut och ingen var hemma tills eftermiddag .. så innan vi gick så släkte jag lampan till karet ... när vi kom hem så tittade jag på alla mina honor och alla var typ platta med mörk buk bara och då tänkte jag : FAAN!! nu har säkert alla yngel blivit uppätna .. så jag räkna mina gamla 5 yngel när jag va på den tredje så var det yngleet jääätteliitet så jag tittade nogrannare och det var ett nyfödd yngel jag blev jätteglad och hämtade håvvarna och letade efter fler yngel .. först hittade vi bara 4 yngel . sen 8 , sen innan vi skulle lägga oss så hade vi 10 yngel men jag tror det finns mer yngel
    Yngel bor i en yngelkar som hänger i akvariet .. jag lägger de där för att de ska få i sig ordentligt med mat så nu har jag minst 10 st nyfödda endler yngel och 5 st yngel som är några 1-2 cm .. typ 1 månad gamla eller mer
    VAr bara tvungen att berätta detta
    Det är bara en riktig akvarienörd som blir så härligt glad, grattis! [QUOTE]

    Kommentar

    • animal_
      • January 2006
      • 102

      #3
      haha jag är ingen nörd GRR!! :P haha tack:P

      Kommentar

      • Stew
        • July 2004
        • 1736

        #4
        Ursprungligen postat av animal_
        haha jag är ingen nörd GRR!! :P haha tack:P
        Det är inget fel att vara en nörd
        Själv är jag datornörd, akvarienörd, bilnörd, matnörd, växtnörd. Tja. Nördar in på det mesta

        Lycka till med tillökningen!
        540l Malawi
        180l Växt / sällskapskar
        90l odlingskar
        50l odlingskar / karantänskar

        Kommentar

        • animal_
          • January 2006
          • 102

          #5
          [men det är nördigt attvara nörd :P(A) haha nee ja skojja bah .. tack

          Kommentar

          • Kenny*92
            • September 2006
            • 1919

            #6
            Animal_de syns att du gillar msnhaha (A)<---
            "Akvarie Missbrukare Är Vi Allihopa"

            Travian is The Shit

            Ha D Gött


            ///Mvh Kenny

            Kommentar

            • wierdalien
              • February 2003
              • 936

              #7
              grattis till ynglen. alltid lika kul å få yngel av guppys / endlers hur många gånger det än inträffar. (tycker i all fall jag).
              -----------------------

              Kommentar

              • animal_
                • January 2006
                • 102

                #8
                HAHA JAPP JAG ÄLSKAR MSN

                Wierdalien: japp det är altid lika kul att få yngel längtar redan tills nästa gång haha

                Kommentar

                • wierdalien
                  • February 2003
                  • 936

                  #9
                  Trotts att jag vid någon tidpunkt hade så många som ca 40 akvarium med guppys så tyckte jag ändå att det var roligt varenda gång. Ibland hände det även att jag lyckades tajma in så jag fick se själva födseln också. Spännande att följa.
                  -----------------------

                  Kommentar

                  • animal_
                    • January 2006
                    • 102

                    #10
                    ojojoj!! 40 akvarium med bara guppys? ojojoj HAHA det är jättefräckt när man får se när de föder fick se det första gången men inte denna gången MEN ÄNDÅ DET KOMMER NOG MER KULLAR

                    Kommentar

                    • MaxRobban
                      • August 2006
                      • 1048

                      #11
                      Grattis, roligt med dina yngel... Har man bara Endlers i akvariet kan man lugnt låta ynglen gå med sina föräldrar, men har man andra fiskar där ska man göra precis som du gör nu.. låta dem få sin första tid i en yngelbox / yngelakvarium så får de vara ifred och du kan lätt mata dem..

                      hälsn Robban

                      Kommentar

                      • sonsam
                        • October 2005
                        • 101

                        #12
                        Jag har aldrig lyckats se mina när dom föder . Det är alltid så att dom föder på natten, tjock på kvällen och smal nästa morgon samt yngel, som är så söta.

                        Kommentar

                        • animal_
                          • January 2006
                          • 102

                          #13
                          TACK ,har neontetror där oxå .. tror de har ätit några yngel redan :P men det är iaf 10 st kvar ... matar de med fryst artemia och sånn grön pulver

                          Kommentar

                          Arbetssätt...