dvärgplatys?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • got2bjosefin
    • December 2006
    • 26

    dvärgplatys?

    Hej!
    Jag köpte för ett tag sen några små korallplatys, trodde att de var unga och tänkte helt enkelt inte så mycket på storleken. Men nu där jag haft dom ett tag så ser jag ju att dom är jättesmå jämfört med alla andra platys.
    Är det något fel på mina röda små stackare eller är korallplatyn helt enkelt liten i växten?
    Min zoon: http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=125013
  • LinneaHYLK
    • October 2006
    • 206

    #2
    Så är det med mina korallplatys också, de är rundare i formen än mina andra platys. Men det är väl så de ser ut antar jag, medan mina musse pigg har längre kroppar.

    Kommentar

    • MaxRobban
      • August 2006
      • 1048

      #3
      Precis som Linnea säger, just KorallPlaty är mer kompakta och har lite annan storlek o form än andra Platy.. men just nu har jag en grupp där honorna har blivit riktigt stora.. så tror inte alls det är ngt fel på dina fiskar.

      hälsn Robban

      Kommentar

      • got2bjosefin
        • December 2006
        • 26

        #4
        Ursprungligen postat av MaxRobban
        Precis som Linnea säger, just KorallPlaty är mer kompakta och har lite annan storlek o form än andra Platy.. men just nu har jag en grupp där honorna har blivit riktigt stora.. så tror inte alls det är ngt fel på dina fiskar.

        hälsn Robban

        Men det stämmer ändå intre riktigt, jag tycker inte alls att mina platysar ser "knubbiga" ut. Så jag gick in i en annan djuraffär och kollade, det fanns ingen expedit i närheten och alla platysarna var i samma akvarie, men jag tror jag förstår vilken platy ni tänker som korallplaty, den såg mkt riktigt knubbig ut.
        Mina ser ut som vanliga platys, men är knallröda och små...
        Min zoon: http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=125013

        Kommentar

        • LinneaHYLK
          • October 2006
          • 206

          #5
          Säger du emot så gör jag med det =P
          Jag tycker nämligen att det fortfarande låter som korallplatys.
          Jag har två par korallplatys köpta vid olika tillfällen,
          mina två första ser ut som vanliga platys tills kroppsformen,
          men är mindre än mina övriga.
          De två senare inhandlade korallisarna var mer knubbformiga med uppåt-nos,
          och det lät som det var den sorten du sett i affären?

          Dessutom är dina kanske unga fortfarande så de inte växt till sig till färdig storlek än?

          Kommentar

          • LinneaHYLK
            • October 2006
            • 206

            #6
            Attans, hittade en gammal tråd där nån nämnde dvärgplatys.
            Jag kanske måste ändra mig, men då vill jag bli övertygad först =)

            Kommentar

            • got2bjosefin
              • December 2006
              • 26

              #7
              Ursprungligen postat av LinneaHYLK
              Attans, hittade en gammal tråd där nån nämnde dvärgplatys.
              Jag kanske måste ändra mig, men då vill jag bli övertygad först =)
              Haha, vad var det för gammal tråd då? Något som säger emot?
              Jag säger inte emot, eftersom jag köpte mina platys under namnet korallplatys, så det tror jag dom är, men dom verkar ju lite udda. Extremt små helt enkelt
              Min zoon: http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=125013

              Kommentar

              • LinneaHYLK
                • October 2006
                • 206

                #8
                Haha, då är det bara små korallplatys då. =P Men tråden jag hittade igår var det någon som hade nämnt sina dvärgplatys

                Syftade den personen också på små korallisar eller var det rent av du som skrivit något?

                Kommentar

                • got2bjosefin
                  • December 2006
                  • 26

                  #9
                  Nej jag har inte skrivit något mer om platys
                  Undrar om den personen visste vad den pratade om eller om den bara var smått undrande och förvirrande som jag Har studerat mina platys lite mer ingående och det tycker nog att dom börja bli mer och mer "knubbiga". Kom på att jag har ju inte haft en fungerande dippvärmare så länge, och att det kanske är därför dom har hålls sej små hittils? Har läst här i forumet att fiskar växer fortare och så vid lite högre temp. Så länge den itne är för hög så klart
                  Min zoon: http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=125013

                  Kommentar

                  • LinneaHYLK
                    • October 2006
                    • 206

                    #10
                    Nja njo, de växer ju långsammare... men så fruktansvärt stor skillnad borde det inte vara..

                    Kommentar

                    Arbetssätt...