Storlek på guppy

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Pumba
    • January 2007
    • 345

    Storlek på guppy

    Hej.
    var idag i en Zoobutik som jag inte varit i tidigare, han sålde guppys från malaysia, emn sa själv att dem inte va de bästa om man vill få yngel osv, jäkla fin va dom iaf, men så till de som jag uppmärksammade mest, jag har vanliga billiga guppys, inte endlers, men de han sålde va alltså 3 dubbelt så stora som mina, de va närmre platy i storlek än mina guppys.

    Finns de sånn variation på guppys?, man blev ju lite smått imponerad av dess storlek mot mina som mer såg ut som yngel jämfört med dessa.

    köpte dock inga då de va andra prylar jag va ute efter, de hade troligen inte mått bra i mitt lilla 20 liters kar jag har till mina guppys, har snart inga av de skitguppyna jag köpte sist, de blir kass i ryggen, de va visst väkänt i de 2 zooaffärena jag va i idag, så de blev inget nytt köp, har 3 gyppy honor nu som är smällfeta som jag tror komemr få yngel snart, men frågan är om de skiter sig om jag kommer fortsätta med guppy, verkar va riktigt dåliga de man får tag i, dock så säger alla att om man väl fått "egna" yngel så brukar dessa va mycket bättre, får väl se vad som händer.
  • Richard.R
    • December 2006
    • 1872

    #2
    Har 3 jättefeta vanliga guppys längd: 4-5 cm och de är ganska så stora aldrig sett så stora guppys, köpte dem av en kompis för 24 kr
    396L SA biotop
    128L SA biotop
    54L SA biotop
    54L SA biotop

    Kommentar

    • Pumba
      • January 2007
      • 345

      #3
      ok de jag kollade på var runt den längeden, de va inte så mycket längre än "vanliga"
      men de va ju typ 2cm hög kroppen och den va säkert 1,5cm tjock med.

      Kommentar

      • gickan_87
        • November 2003
        • 1873

        #4
        Ursprungligen postat av Pumba
        ok de jag kollade på var runt den längeden, de va inte så mycket längre än "vanliga"
        men de va ju typ 2cm hög kroppen och den va säkert 1,5cm tjock med.
        Jag har en mycket ståtlig gupyhane som är 5 cm lång och ungefär 1,5 cm hög. Alltså mycket större än de "vanliga" guppyhanarna som sällan blir över 3 cm... Jag är stolt över min pojke

        Kommentar

        • Kriget
          • February 2007
          • 3

          #5
          haha, jämföra guppys då loosar jag direkt.. har fyra klenisar.! Tror ni storleken på tanken har lika stor effekt på guppy's som på guldfiskar?

          Kommentar

          • morrhoppa
            • October 2006
            • 755

            #6
            Jag kommer sist för min hane är bara ett yngel!!
            Fast då räknas han kanske inte...
            Man blir inte vuxen bara äldre!

            Kommentar

            • wierdalien
              • February 2003
              • 936

              #7
              Pumba, vilken ort å butik var det du hittade de stora guppysarna i?
              -----------------------

              Kommentar

              • Pumba
                • January 2007
                • 345

                #8
                Västbo Zoocenter i Anderstorp.

                Men är de någon som vet om det är vanligt att de blir rejält stora, för jag har alldrig sett den storleken tidigare, finns väl antagligen rejält många framodlade i alla möjliga kobinationer.

                Kommentar

                • gizmogirl
                  • August 2006
                  • 2214

                  #9
                  Jag har ett par stora Guppys som mer ser ut som Mollys i storlek en fin vit hane och en hona som är lite rosa-vitfärgad så visst kan det skilja mina andra Guppy ser ut som yngel i jämförelse

                  Kommentar

                  • Amanda321
                    • February 2007
                    • 587

                    #10
                    Ja jag hadde stora från börgan men sen så fick jag några små och dom sluta tydligen växa.. nu har jag hatt en hane i 4 år och jag fattar inte att den har överleft så länge.. men den var jätte liten och altså blev alla andra okså små så nu har jag 2 stora guppies och typ 5 dvärgar! :P:P
                    30 L - 60 L - 150 L
                    //Amanda

                    Kommentar

                    Arbetssätt...