Vad är felet med min platy??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • LeifyMan
    • January 2007
    • 14

    Vad är felet med min platy??

    hej jag köpte 6 st platys igår och nu för ett tag sedan så hade 5st platys varit pigga och glada nästan hela tiden. det jag undrar är att det var en platy som hade stått och gömt sig bakom filtret hela tiden.. jag har haft en liten mangrovarot flytande runt ytan och när jag tog bort den så simmade platyn fram och har varit pigg och glad sedan dess... är han sjuk eller var han rädd för roten??
  • LeifyMan
    • January 2007
    • 14

    #2
    men vänta nu så simmar han tillbaka bakom pumpen.... är han sjuk eller rädd för fiskarna....har bara platys och en acistrus som också hänger mest vid pumpen

    Kommentar

    • LeifyMan
      • January 2007
      • 14

      #3
      konstigt nu simmar han ut igen???? han kanske bara gillar pumpen och gillar att hänga där eller??? ingen annan fisk hänger där och alla ser pigga och glada....

      Kommentar

      • Healena
        • May 2006
        • 1440

        #4
        Ha tålamod, du har nog råkat på en liten "blygis" bara
        Vissa individer tar längre tid på sig att anpassa sig till nya miljöer än andra bara.
        Kramar / Helena ..... 30 L , 62 L & 115 L
        // Se upp för geten framifrån, för hästen bakifrån - och för människan från alla håll //

        Kommentar

        • Pumba
          • January 2007
          • 345

          #5
          är det ett nystartat kar?

          när jag fick problem med nitrit i mitt nya kar så va de en i taget som gömde sig och tillsut dog, bara en tanke som kanske kan va värt att kolla upp =).

          Levandefödare verkar ha störst problem med hög nitrit, då de va bara dem som dog för mig då.

          Kommentar

          • fredd
            • February 2007
            • 3360

            #6
            Ursprungligen postat av Pumba
            är det ett nystartat kar?

            när jag fick problem med nitrit i mitt nya kar så va de en i taget som gömde sig och tillsut dog, bara en tanke som kanske kan va värt att kolla upp =).

            Levandefödare verkar ha störst problem med hög nitrit, då de va bara dem som dog för mig då.
            lite offtopic men frågar ändå
            hur kollar man om man har för mycket/lite nitrit? och hur ändrar man det i sådana fall?
            www.frfoto.tk

            Kommentar

            • Pumba
              • January 2007
              • 345

              #7
              man köper ett test i zoobutiken, kostar runt 100ingen.

              har man hög nitrit så ska man börja med att göra ett större vattenbyte, sen i med vattenpreparat, Nitrivec tex, har man mycket fisk och jättre problem med mycket hög nitrit så kan man ta Ammovec eller toxivec, dock så löser dessa inte orsaken utan tar bara bort nitriten, nitrivecen skapar bakterieflora som tar hand om nitriten och förebygger den.

              Kommentar

              • botia danio
                • January 2007
                • 86

                #8
                Min platyhane var hängig ett par dar med fenorna ihop.. trodde han skulle dö men han ryckte upp sig
                Goby, Indiska glasmalar.
                och en Siamesis Hygrophila carmbosa.
                I ett annat akvarium 3 guppy

                Kommentar

                Arbetssätt...