Snabbt svar! (guppy hona som föder?)
Kollaps
X
-
jag har en liknande burk som yngelkar för tillfället.
har bara slangen ner från luftpumpen i ena hörnet sen har jag borrat ett gäng med större hål i de hörnet, kolald ei Zooaffären och de villa ha 299kr för en 18 liters plastlåda med lite hål i locket, min kostade nog 60 spänn nått.Kommentar
-
Kommentar
-
jag har en liknande burk som yngelkar för tillfället.
har bara slangen ner från luftpumpen i ena hörnet sen har jag borrat ett gäng med större hål i de hörnet, kolald ei Zooaffären och de villa ha 299kr för en 18 liters plastlåda med lite hål i locket, min kostade nog 60 spänn nått.
Måste man ha ett filter eller något som renar i yngelkaret också? Jag trodde det räckte med att man byter vatten 1 ggr/dagKommentar
-
Inget tätt lock!
Du ska inte ha ett tättsittande lock, luftcirkulation måste finnas. Men kattsäkert måste det ju vara. Vet inte vad Ikea har för lock på den andra lådan? En yngelbox att sänka ner i akvariet, kan du inte ha det? I den kan ynglen vara rätt länge, med rätt vård. Du kommer säkert få fler yngel i framtiden så investera i en sådan, de finns flera sorter på marknaden, jag gillar den i plast med ventilerat lock.
Kommentar
-
Du ska inte ha ett tättsittande lock, luftcirkulation måste finnas. Men kattsäkert måste det ju vara. Vet inte vad Ikea har för lock på den andra lådan? En yngelbox att sänka ner i akvariet, kan du inte ha det? I den kan ynglen vara rätt länge, med rätt vård. Du kommer säkert få fler yngel i framtiden så investera i en sådan, de finns flera sorter på marknaden, jag gillar den i plast med ventilerat lock.
Kommentar
-
Den nätkassen....
....provade jag först men tyckte den var för stor. Lämnade tillbaks den och hittade senare den här mindre, helt i plast. Den har dessutom en botten (som kan tas bort senare) där ynglen hamnar så de inte blir uppätna - i alla fall inte samtliga. Andra yngelboxar kanske finns men jag har inte testat dem. Min yngelbox finns hos de flesta välsorterade zoohandlare.
Svenska Guppysällskapet (se på nätet) kanske har andra tips om du inte har bråttom? Eller andra länkar om guppyn här på Zoopet.Kommentar
Kommentar