Svärdbärare?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Asp
    • January 2007
    • 8

    Svärdbärare?

    Jag är en nybörjare inom denna akvarie värld har tidigare höllt på med reptiler av dess olika slag men nu utökat till akvarie/fisk

    Jag har tänkt att odla svärdbärare bara ett test för att se om jag lyckas
    Men då till saken..

    jag har tänkt att odla dem i ett 200 L akvarie (det minsta jag hade över)
    och vad jag fattat så ska man inte använda filterpump utan endast syrepump?
    funkar det med 2 hanar och 4 honor eller måste jag smälla i en satans massa svärdbärare för att det är så stort? samt om de skulle yngla av sig är det
    någon risk med att de kommer äta upp sina yngel?

    har även försökt hittat fakta här på internet men funnit dåligt med svar
    så tips tas tacksamt emot

    Mvh
    Peter
    10 Rödbukade pirayor
    6 Svarta svärdbärare
    6 Neontetror
    6 Röda Svärdbärare
    3 Malar av något slag
    1 Tigerbarb

    1 300 L
    1 200 L
    1 150 L
    Och mer är på gång
  • Richard.R
    • December 2006
    • 1872

    #2
    sätt dem i ett vanligt kar, men du ska ha en sån där yngelbox, de äter sina yngel så. Mina leker o fast jag har vanligt filter
    396L SA biotop
    128L SA biotop
    54L SA biotop
    54L SA biotop

    Kommentar

    • Asp
      • January 2007
      • 8

      #3
      Vad menar du med vanligt kar?
      det är ett vanligt akvarie som jag inrett
      dock pumpen som jag är fundersam på yngelbox
      är på väg att införskaffa men lär bli jobbigt att veva runt med en håv för att fånga upp yngel i ett 200 L akvarie?
      sedan en annan skum fråga låt os leka med tanken att man fyller ett 200 L akvarie och itne använder sig av någon pump hur länge skulle sig en mindre mäng fiskar klara sig i det utan pump osv?
      10 Rödbukade pirayor
      6 Svarta svärdbärare
      6 Neontetror
      6 Röda Svärdbärare
      3 Malar av något slag
      1 Tigerbarb

      1 300 L
      1 200 L