Min Hona Föder Precis;)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Baby5hawt
    • January 2007
    • 80

    Min Hona Föder Precis;)

    Gick idag till zoo-affären för att köpa levande foder till mina fiskar, Så gick jag som vanligt lite runt och tittade på vilka slags fiskar dem har. Så såg jag ett akvarium med svärdbärare, Och en hona som såg ut å vara gravid.... å på väg att föda när som hälst. Så jag köppte henne för 19kr Och satte henne i ett eget akvarium för att se vad som händer, o gissa vad

    hon håller på att föda precis nu.. 10 små yngel som simmar och gömmer sig bland växterna just nu e så glad känade verkligen på att lägga ut 19 kr hehehe
    Baby5hawt
  • Richard.R
    • December 2006
    • 1872

    #2
    Du gjorde som mig då köpte 2 stycken gravida honor och har nu 26 svärdbärare :P och mer på g
    396L SA biotop
    128L SA biotop
    54L SA biotop
    54L SA biotop

    Kommentar

    • Baby5hawt
      • January 2007
      • 80

      #3
      Ursprungligen postat av chokladgurami<3
      Du gjorde som mig då köpte 2 stycken gravida honor och har nu 26 svärdbärare :P och mer på g


      När var du och köppte dina???
      Min svärdbärar hona jag köppte är silver med lite gult på fenorna jätte fin e hon undra hur bebisarna kommer att se ut, just nu e dem typ genom skinliga hehehe (typ silver) har ca. 15 olika sorter svärdbärare i mitt 160l akvarium...
      så fort jag ser en ny färg springer jag o köper en hahah...
      Baby5hawt

      Kommentar

      • Richard.R
        • December 2006
        • 1872

        #4
        Okej köpte de för några veckor sedan. hälften av ynglena är wagtails. Min ena hona liknar faktiskt en koi :P
        396L SA biotop
        128L SA biotop
        54L SA biotop
        54L SA biotop

        Kommentar

        • Baby5hawt
          • January 2007
          • 80

          #5
          Vad betyder wagtails???
          Baby5hawt

          Kommentar

          • Richard.R
            • December 2006
            • 1872

            #6
            de har svarta fenor och så ser det ut som att de har en mustach ovanför munnen
            396L SA biotop
            128L SA biotop
            54L SA biotop
            54L SA biotop

            Kommentar

            • Baby5hawt
              • January 2007
              • 80

              #7
              Ursprungligen postat av chokladgurami<3
              de har svarta fenor och så ser det ut som att de har en mustach ovanför munnen
              ahhh okiii vad matar du dina yngel med????
              Baby5hawt

              Kommentar

              • Richard.R
                • December 2006
                • 1872

                #8
                Sera mikropan heter fodret.
                396L SA biotop
                128L SA biotop
                54L SA biotop
                54L SA biotop

                Kommentar

                • Richard.R
                  • December 2006
                  • 1872

                  #9
                  men har matat med finhackade röda mygglarver också
                  396L SA biotop
                  128L SA biotop
                  54L SA biotop
                  54L SA biotop

                  Kommentar

                  • Katharina
                    • December 2006
                    • 4045

                    #10
                    Sitter och tittar när min &quot;Big mama&quot; föder...

                    ... häftigt, har inte haft guppy sen jag var liten och då såg jag det en gång... Nu har jag odlad endlers och den största honan såg ut som en ballongfisk igår så jag flyttade henne till yngelkaret och nu föder hon som bäst... Attans tur att man är ledigt just denna veckan...

                    Hon böjer upp stjärten och fäller in bukfenorna och sedan kommer 2-3 stycken åt gången ca var 7:e minut... Det blir många det här så du har jag nog varit lite snål med maten
                    Hon jagar dem litegrann precis som att kolla att det är fart på dem och jag såg att hon knep ett som inte simmade undan men det är hon värd, tycker jag...
                    Hon sätter inte upp någon fart när hon jagar dem och det beror inte på att hon är slö för när hon inte jagar dem så kan hon "sprätta till" och ge fart... Att hon sprätter till så där är väl för att "mata" fram bebisarna i magen kanske?!?

                    Ynglen ser så kul ut första minuterna, som en stor påsmage...
                    Ps. blev ca 40 st...
                    Senast redigerad av Katharina; 31 January 2007, 15:00.
                    Ha dé bäst... Tina

                    Kommentar

                    • Baby5hawt
                      • January 2007
                      • 80

                      #11
                      Ursprungligen postat av Katharina
                      ... häftigt, har inte haft guppy sen jag var liten och då såg jag det en gång... Nu har jag odlad endlers och den största honan såg ut som en ballongfisk igår så jag flyttade henne till yngelkaret och nu föder hon som bäst... Attans tur att man är ledigt just denna veckan...

                      Hon böjer upp stjärten och fäller in bukfenorna och sedan kommer 2-3 stycken åt gången ca var 7:e minut... Det blir många det här så du har jag nog varit lite snål med maten
                      Hon jagar dem litegrann precis som att kolla att det är fart på dem och jag såg att hon knep ett som inte simmade undan men det är hon värd, tycker jag...
                      Hon sätter inte upp någon fart när hon jagar dem och det beror inte på att hon är slö för när hon inte jagar dem så kan hon "sprätta till" och ge fart... Att hon sprätter till så där är väl för att "mata" fram bebisarna i magen kanske?!?

                      Ynglen ser så kul ut första minuterna, som en stor påsmage...
                      Ps. blev ca 40 st...

                      va skojjj endlers e så vackra oxo med sina fantastiska färger eller i alla fall hanarna hehe... att hon spänner sig sådär antar jag väll att hon krystar hahah.... åhh 1 åhhh 2 (ploop) så kommer bebisarna ut hehhe
                      själv så föder jag upp Svärdbärare i alla möjliga färger och Ancistrus malar
                      Baby5hawt

                      Kommentar

                      Arbetssätt...