Guppy frågor

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Pumba
    • January 2007
    • 345

    #16
    Har faktiskt haft tur med de 4 honorna som är kvar nu, har 12 yngel i en yngelkasse, de äter som bara denn, så hoppas jag ska få fram en bra stam själv, Zooaffären sa att tyärr är guppy dåliga, men om man odlar fram själv brukar man kunna få bättre och lite mer tåliga, så hoppas mina yngel ska klara sig, 2 av honorna är rejält tjocka med så hoppas på dem med.

    Kommentar

    • Richard.R
      • December 2006
      • 1872

      #17
      Bra och hoppas du får mer yngel Pumba
      396L SA biotop
      128L SA biotop
      54L SA biotop
      54L SA biotop

      Kommentar

      • helelle
        • March 2005
        • 43

        #18
        Hejsan.Guppys med krokiga ryggar är väldigt vanligt numera eftersom dom är "sönderavlade".Jag hade några förut som såg väldigt friska och fina ut men dom flesta yngel blev krokiga och "missbildade".Nu har jag startat med guppyn igen och tydligen hittat rätt kombination av guppyföräldrar Jag har tre honor som ynglar var 30e dag ca och med ca veckas mellanrum så det kommer en jämn ström av färska ,raka,kraftiga och mycket färgfina yngel.Vosst ...några blir krokiga men det är bara en bråkdel av vad jag har råkat ut för förut.Guppyn är..vad jag har förstått,en väldigt tålig fisk vad gäller vattenvärden och värme och sånt.Rätta mig gärna om jag har fel

        Fishhugs from me

        Kommentar

        • Malinitzi
          • December 2006
          • 2088

          #19
          Så rätt...

          Ursprungligen postat av helelle
          Hejsan.Guppys med krokiga ryggar är väldigt vanligt numera eftersom dom är "sönderavlade".Jag hade några förut som såg väldigt friska och fina ut men dom flesta yngel blev krokiga och "missbildade".Nu har jag startat med guppyn igen och tydligen hittat rätt kombination av guppyföräldrar Jag har tre honor som ynglar var 30e dag ca och med ca veckas mellanrum så det kommer en jämn ström av färska ,raka,kraftiga och mycket färgfina yngel.Vosst ...några blir krokiga men det är bara en bråkdel av vad jag har råkat ut för förut.Guppyn är..vad jag har förstått,en väldigt tålig fisk vad gäller vattenvärden och värme och sånt.Rätta mig gärna om jag har fel

          Fishhugs from me

          Med de bästa förutsättningar är det en tålig och lättskött fiskart. Själv har jag inte drabbats av krokiga och missbildade kroppar men kan tänka mej att en inavel och dålig uppfödning kan ställa till det. Mina nuvarande yngel ser prima ut och jag hoppas kunna bygga upp en frisk stam. Får utavla framöver....Med risk att, för en del, låta naiv = jag älskar guppy!!!!Oftast....

          Kommentar

          Arbetssätt...