Gul molly

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • jonais
    • September 2006
    • 70

    Gul molly

    Var i zoo butiken igår för att skaffa lite nya växter då jag fick syn på en ny fisk jag aldrig sett innan.
    Gul molly hette den har sen tidigare haft black molly men visste inte att de fans gula oxå riktigt fina helt knallgula
    Var tvungen att köpa 4st och dom lyser verkligen upp akvariet kan starkt rekomendera dom.
  • *Ulrica*
    • June 2006
    • 682

    #2
    Jag har såna. De är väldigt vackra. Mina har dessutom lyrstjärt. Honan är klart mörkgul och hanen är apelsin-orange. Deras yngel blir lite blandade, en del helt gula men de flesta blir 30-90% svarta. Det älsta ynglet var brunt från början men nu när det är 3 månader gammalt så är det ockra-gult.

    Kommentar

    • jesper_b
      • June 2006
      • 1201

      #3
      Jag har en Black Molly som håller på att byta färg till Gul Molly...vet inte om det är vanligt..
      www.zoonen.se/minzoon.asp?oid=955734
      Mina Malar:
      L046, L066, L134, L168, L183, L204, L201 C. Sterbai m.m

      Kommentar

      • Jenny_E
        • July 2004
        • 661

        #4
        Byta färg? Aldrig hört om, nån mer som varit med om det? En vuxen alltså?

        Kommentar

        • gizmogirl
          • August 2006
          • 2214

          #5
          Jag har orange-svarta molly och en svart hane de är jättefina. Fått en del yngel av de och de skiftar i färg allihop.

          Kommentar

          • LakritsMix
            • March 2006
            • 293

            #6
            Ursprungligen postat av Jenny_E
            Byta färg? Aldrig hört om, nån mer som varit med om det? En vuxen alltså?
            Jag har en egenuppfödd svart BlackMolly som bara blir gulare (guldigare) med tiden
            Petra
            www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1161245

            Kommentar

            • fifi
              • August 2006
              • 695

              #7
              Mollis byter färg rätt ofta, ibland syns det bara i nyanser och ibland förändras hela fisken markant. Det beror dels på latenta anlag för exempelvis goldendust-färgning i generna och på miljö.

              Generellt sett kan man säga att de mår bra när de byter färg, annars hade de inte kunnat avvara energin att förändra färg, eller snarare processen hade inte startat. Så ta det som en komplimang.
              mvh
              Fifi

              I'm so cute, I poop rainbows.

              Kommentar

              Arbetssätt...