hur många guppys

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ghosten
    • August 2006
    • 106

    hur många guppys

    hur många gyppus kan man ha i ett 80liters utan att de skall vantrivas och jag vill ha det ultimata för att få yngel
    längtar tills jag hittat mitt nya projekt...
  • ghosten
    • August 2006
    • 106

    #2
    jag har aldrig lycktas få yngel av guppys fast alla vattenvärden och allt är bra vet inte vad jag för fel vad skall man tänka på
    längtar tills jag hittat mitt nya projekt...

    Kommentar

    • Emmachokladmal
      • December 2006
      • 89

      #3
      Ursprungligen postat av ghosten
      jag har aldrig lycktas få yngel av guppys fast alla vattenvärden och allt är bra vet inte vad jag för fel vad skall man tänka på

      I ditt 19l tycker jag att du kan ha dina yngel när de kommer.. för guppys har tendensen att yngla utav bara sjutton! frågan ovanför låter jag experterna ta hand om men jag tror att du kan ha en del... i ett avskildt akvarium kan de växa sig stora och starka och deras chanser att överlevar ökar eftersom de inte riskerar att bli uppätna

      Lycka till!

      Kommentar

      • acinna
        • October 2006
        • 266

        #4
        Hejsan!
        För mig funkade det med att höja temperaturen och inte ha några fiskar som stressar dem.Halva dygnet får de ha ca 26-28 grader med doppvärmare, sedan drar jag ut sladden.
        Vänliga hälsningar acinna
        248 liter 54 liter
        En annan hobby som jag har
        www.mhlasermarkning.se

        Kommentar

        • Marcus.N
          • September 2006
          • 1173

          #5
          Hej!
          Ja har fått yngel 4 gånger och ja har inte ansträngt mig nåt ja har bara byttit vatten och matat fiskarna som ja ska och så har dom ynglat av sig skit mycke! ja låter mina yngel växa till sig i det stora akvariumet då det inte finns några fiskar som äter ynglerna!
          Lycka till
          why am i the only one how gives the most all the time?
          www.agnescarlsson.se
          www.myspace.com/agnescarlsson
          http://static.fanzone.org/data/image...78eba9961f.png
          http://youtube.com/watch?v=E_NqFDN74G4

          Kommentar

          • ghosten
            • August 2006
            • 106

            #6
            få se hur det går nu skall bara ha detta till guppys så det skall nog bli yngel nån gång
            längtar tills jag hittat mitt nya projekt...

            Kommentar

            • ghosten
              • August 2006
              • 106

              #7
              hur ser man att en guppy hona är dräktig
              längtar tills jag hittat mitt nya projekt...

              Kommentar

              • Matsvin
                • April 2006
                • 254

                #8
                Ursprungligen postat av ghosten
                jag har aldrig lycktas få yngel av guppys fast alla vattenvärden och allt är bra vet inte vad jag för fel vad skall man tänka på
                Vad har för andra fiskar? Vad för slgs växter? Hur länge har guppyna bott i ditt 80-liters? med lite mer information är det lättare att hjälpa till

                /Matsvin.
                Min Zoon: http://www.zoonen.com/matsvin

                Kommentar

                • ghosten
                  • August 2006
                  • 106

                  #9
                  Ursprungligen postat av Matsvin
                  Vad har för andra fiskar? Vad för slgs växter? Hur länge har guppyna bott i ditt 80-liters? med lite mer information är det lättare att hjälpa till

                  /Matsvin.
                  jag köpte det igår hahahahahaa

                  jag har ett 112l och ett 20l jag har haft 3 guppysar i det 20liter akvariet.

                  växter tror det here carbomas eller nåt sånt är riktigt kass när det gäller växter o namn.
                  sedan en bladväxt där bladen ser ut som ett hjärta.
                  längtar tills jag hittat mitt nya projekt...

                  Kommentar

                  • icejoy
                    • August 2006
                    • 593

                    #10
                    Ursprungligen postat av ghosten
                    hur ser man att en guppy hona är dräktig
                    Honan har en fläck vid analfenan som blir mörkare och större när hon är dräktig.
                    ___________________________________________
                    ___________________________________________
                    Finns inga dumma frågor, bara dumma svar

                    Kommentar

                    • tummen
                      • March 2005
                      • 5199

                      #11
                      Ursprungligen postat av icejoy
                      Honan har en fläck vid analfenan som blir mörkare och större när hon är dräktig.
                      ...sedan blir de ju grymt mycket tjockare också....de bär ynglen cirka en månad så du får yngel kontinuerligt när det väl satt igång....dessutom har de "förrådsbefruktning" så även ensamma honor kan föda yngel...flera gånger i rad, om de bara gått ihop med en hane först. För specialinformation kan du ju kontakta Svenska guppysällskapet....
                      Flytväxter är bra för ynglen att gömma sig i. Javamossa nertill är också bra så ynglen kan gömma sig för hungriga föräldrar. Till att börja med så tycker jag att kanske 2 hanar och 3-4 honor. Någon trevlig mal är inte heller fel, typ 3-5 pansarmalar och kanske ett par Ancistrus eller Ottocinclus.

                      I ditt 19 liters skulle jag stoppa de första guppyynglen eller lite räkor(Crystal Red-räkor eller White pearl-räkor) och andra minifiskar(Microrasbora/Boraras) kanske. Lycka till.
                      Thomas "tummen" Wallén

                      Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

                      Kommentar

                      • Matsvin
                        • April 2006
                        • 254

                        #12
                        Ursprungligen postat av ghosten
                        jag köpte det igår hahahahahaa

                        jag har ett 112l och ett 20l jag har haft 3 guppysar i det 20liter akvariet.

                        växter tror det here carbomas eller nåt sånt är riktigt kass när det gäller växter o namn.
                        sedan en bladväxt där bladen ser ut som ett hjärta.
                        OK, kan ju vara så att dina guppysar har ätit upp de yngel de fått i 20-liters innan du hann se dem Cabomba är bra yngelväxter om dem får sprida sig och ligga lite uppe i vattenytan

                        Egentligen kan du ju bara släppa i dina 3 guppy i ditt 112 liters och vänta på tillökning, bra om du har båda köänen på guppyna, bara

                        /Matsvin.
                        Min Zoon: http://www.zoonen.com/matsvin

                        Kommentar

                        • Katharina
                          • December 2006
                          • 4045

                          #13
                          3 guppyhannar...

                          ...tycker jag är en bra siffra att börja med... då har den dominanta hannen två rivaler att jaga undan så att inte en blir så väldigt mobbad... vanlig guppy skulle jag nog ta 6 honor till dem..

                          Jag tror också på temperatur men även på vattenvärden så klart och varierad kost för att få honorna att bli gravida...
                          Ha dé bäst... Tina

                          Kommentar

                          Arbetssätt...