e nog dags nu

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • fillanderm
    • December 2006
    • 85

    e nog dags nu

    mina guppys är jätte tocka (den ena blev smalare) och jag har hittat ett dött yngel (tror de e räckan han hoppar på dem ibland) men min andra hona e så tjock att hon snart spricker de har pricis fått ett nytt favo ställe(ovanför pumpen ) de böjer sig bland in mot magen med stjärten och hannen simmar efter hela tiden och de sätter sig lite i ett hörn och simmar stannar där
    och när jag ändå är igång mina honor ser ibland ut som om de har en prick neon vid gälllarna (har sätt en endler fast den va neon färgad överalt så jag tror de är 25%endlers
    100l 2ancistrus och 4svärdbärare massa platys 5endlers 6prickiga pansarmallar
    26-40l(stog inte på paket) 4guppy en chockladmal och en guldfisk (kunde inte vara nån annanstans)
  • fillanderm
    • December 2006
    • 85

    #2
    bilder http://img123.imageshack.us/my.php?i...sc00166wo7.jpg
    100l 2ancistrus och 4svärdbärare massa platys 5endlers 6prickiga pansarmallar
    26-40l(stog inte på paket) 4guppy en chockladmal och en guldfisk (kunde inte vara nån annanstans)

    Kommentar

    • Malinitzi
      • December 2006
      • 2088

      #3
      Hej!
      Antar det är ett yngel på bilden?
      Mina honor ska ha vilken dag som helst. Vill jag ha yngel kvar är det bäst dra en nylonstrumpa över pumpen. Vet inte om räkor tar yngel? Men större fiskar gör det definitivt. Har du ingen bild på dina vuxna fiskar?

      Kommentar

      • macke_fisk
        • December 2005
        • 4442

        #4
        Ursprungligen postat av fillanderm
        mina guppys är jätte tocka (den ena blev smalare) och jag har hittat ett dött yngel (tror de e räckan han hoppar på dem ibland) men min andra hona e så tjock att hon snart spricker de har pricis fått ett nytt favo ställe(ovanför pumpen ) de böjer sig bland in mot magen med stjärten och hannen simmar efter hela tiden och de sätter sig lite i ett hörn och simmar stannar där
        och när jag ändå är igång mina honor ser ibland ut som om de har en prick neon vid gälllarna (har sätt en endler fast den va neon färgad överalt så jag tror de är 25%endlers

        jag tror oxå att det är yngel på väg....när mina alltid skulle föda så drog de sig undan och stod uppe vid ytan ofta och sen nästa dag så var det fullt av yngel ....lycka till med henne
        MVH macke_fisk

        Kommentar

        Arbetssätt...