Frågor om platy

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Queen_xiter
    • January 2007
    • 264

    Frågor om platy

    Kanske står svaren nån stans här i forumet men jag orkar inte leta *sorry*

    Hur länge tar de från den dagen dom blir "befruktade" fills dom föder?

    Hade mina honor undanstoppade i en tank för ja trodde dom skulle ha, men efter 3 dagar ha de inte hänt nått, släppte ut dom för jag tyckte synd om dom o då var ju hanarna på som aldrig förr så var dom bara feta av mat förut så lär dom vara gravida på rikrigt nu.. Men jag vill inte ha dom i buren i onödan, vet ju hur man ser på dom om dom är gravida o så o dessa ser verkligen ut att vara det, men hittade ett ygel som måste klarat sig sen sist o de behövde buren med än dom två sken gravida fiskarna
    Kolla in min hemsida
    www.dammaquaristen.se
  • annika&isak
    • November 2006
    • 180

    #2
    mellan 28-35 dagar har jag läst.
    mina honor har vart feta aslänge. man kan nog inte se på dem exakt när det är dags utan får typ räkna hur länge sen det var sen de födde sist.

    tror inte dina fiskar var skengravida, men det var nog inte dags än helt enkelt...

    har fått mina första yngel och har de inte gått i nån yngelbox eller dylikt utan de får simma fritt, och jag har ca 7 stycken överlevare som börjar bli uppåt en cm. Men sen har jag inga stora rovgiriga fiskar heller och mycket växter.
    ------------------------------------
    112 liter: Sällskapsakvarium med Ancistrus, Platy, Neontetra och Äppelsnäcka
    37 liter: Lowtech med körsbärsräkor

    Kommentar

    • Queen_xiter
      • January 2007
      • 264

      #3
      Oki, de var längre än jag trodde faktisk.. Det ynglet ja hittade förut var ganska stort förmodligen 3,4 veckor..
      Kolla in min hemsida
      www.dammaquaristen.se

      Kommentar

      • don j
        • January 2007
        • 12

        #4
        her er et link så du kan læse mere om platyen der står 4-5 vekor


        det er godt nok på dansk men spørg endelig hvis der skal oversættes

        Kommentar

        Arbetssätt...