Platyyngel!!!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • eldhroka
    • September 2006
    • 207

    Platyyngel!!!

    När jag satt och tittade i mitt akvarium för ett tag sen så fångade något min blick. Vid ena räkan rörde sig något som jag inte hade sett i akvariet förut. Jag tittade på det som rörde sig och när det kom lite närmare så såg jag att det var ett platyyngel Det var alldeles orange.. Jag fick ju mina platys den 4/1-07 så de har ju bara hunnit vara i akvariet i tre dagar..

    Jag har väl inga större förhoppningar om detta yngels överlevnad men det var ändå roligt att få se det iaf

    mvh Anna
    54 liter 105 liter 450 liter45 l 112 liter
  • lisopasi
    • November 2006
    • 156

    #2
    Grattis!

    Vi fick våra platyyngel för några dagar sedan, också efter bara några dagar Fem st har jag sett som mest, idag har jag sett max 3 st men inga de senaset timmarna, undrar om de nya platysarna har ätit upp dem
    mvh Linda
    160 L - startat 23/12
    Platys 6 st + yngel
    Ancistrus 2 små
    LDA25, Pittbull pleco 2 st
    Kuhlii ålar 3 st
    Dvärgciklid 2 st

    http://lisopasi.blogspot.com/

    Kommentar

    • Bette
      • September 2006
      • 635

      #3
      Ynglen är väldigt duktiga på att gömma sej, så med lite tur så ser du dom snart igen.Ja så kan det ju bli, att de är gravida när man köper dom. då behöver man inte vänta så länge på de små sötnosarna. Om du har javamossa ,så brukar de flesta klara sej.Annars kommer det nog nya om ca 28 dagar. Lycka till
      Elisabet

      Kommentar

      • jesper_b
        • June 2006
        • 1201

        #4
        Grattis bara hoppas på överlevnad!!!

        Jag hittade en del Black molly yngel och massa svärdbärar yngel idag när jag skulle rensa mina växter. så jag fick fiska innan jag rensade. Så nu har jag jag 70 Svärdyngel och 1 Black molly yngel, Mycket fiskar just nu....
        www.zoonen.se/minzoon.asp?oid=955734
        Mina Malar:
        L046, L066, L134, L168, L183, L204, L201 C. Sterbai m.m

        Kommentar

        • eldhroka
          • September 2006
          • 207

          #5
          Tackar Och grattis själva..

          Jag har mycket växter i mitt akvarium, både planterade sådana och flytväxter. Det första platyynglet jag såg höll sig kring vattenpesten men senare såg jag 4 yngel till inne i javamossan Ska bli intressant att se vad det blir för om något av dem om de överlever...

          mvh Anna
          Senast redigerad av eldhroka; 08 January 2007, 09:39.
          54 liter 105 liter 450 liter45 l 112 liter

          Kommentar

          • MaxRobban
            • August 2006
            • 1048

            #6
            Det var ju kul med ynglet.. att få ett yngel är ibland mer speciellt än att få en massa.. Platy är inte de värsta fiskarna på äta yngel heller så en del brukar klara sig.. men ska du vara säker så lägg den i en yngelbox ett tag, men såg du ett yngel i akvariet så kan där mkt väl vara flera...

            Kommentar

            Arbetssätt...