guppy hjälp

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • fillanderm
    • December 2006
    • 85

    guppy hjälp

    jag har haft guppys sen nån gång i november tror den 14 nu e det ju den 4 januari hur länge tar det innan de får yngel de är jätte tjocka och den gula blir mer mörk nästan grå bak(de gick upp till ytan hela tiden förut)
    100l 2ancistrus och 4svärdbärare massa platys 5endlers 6prickiga pansarmallar
    26-40l(stog inte på paket) 4guppy en chockladmal och en guldfisk (kunde inte vara nån annanstans)
  • fillanderm
    • December 2006
    • 85

    #2
    mina honor hänger mycket id ytan
    100l 2ancistrus och 4svärdbärare massa platys 5endlers 6prickiga pansarmallar
    26-40l(stog inte på paket) 4guppy en chockladmal och en guldfisk (kunde inte vara nån annanstans)

    Kommentar

    • Lenmar
      • February 2004
      • 6154

      #3
      Ursprungligen postat av fillanderm
      mina honor hänger mycket id ytan
      Det skall de abolut inte göra. Min rekommendation är att byta 30% vatten och se till att pumpen brusar upp ytan. Att de hänger vid ytan kan ha med syresättningen att göra eller också kan det bero på att du har nitrit i karet.
      Goa hälsningar, Maria Min hemsida
      Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke!

      Kommentar

      • fillanderm
        • December 2006
        • 85

        #4
        jag har kollat nitriten och jag har pumpen vid ytan +en luftpump som syresätter vattnet bra
        100l 2ancistrus och 4svärdbärare massa platys 5endlers 6prickiga pansarmallar
        26-40l(stog inte på paket) 4guppy en chockladmal och en guldfisk (kunde inte vara nån annanstans)

        Kommentar

        • fillanderm
          • December 2006
          • 85

          #5
          läste nånstans att det bara e timmar kvar om de gör så men de blir fetare och har slutat
          100l 2ancistrus och 4svärdbärare massa platys 5endlers 6prickiga pansarmallar
          26-40l(stog inte på paket) 4guppy en chockladmal och en guldfisk (kunde inte vara nån annanstans)

          Kommentar

          • fillanderm
            • December 2006
            • 85

            #6
            min hane förföljer min hona min andra hona blir arg och jagar bort från min första hona men endast en gång har hon gjort så
            100l 2ancistrus och 4svärdbärare massa platys 5endlers 6prickiga pansarmallar
            26-40l(stog inte på paket) 4guppy en chockladmal och en guldfisk (kunde inte vara nån annanstans)

            Kommentar

            • MaxRobban
              • August 2006
              • 1048

              #7
              En guppyhona är gravid i 28 dagar ungefär... så vet man när en kull kommer så kan man räkna ut när nästa dyker upp.
              Precis som Lenmar säger.. vattenbyten är extra viktigt för guppy ( och andra ungfödare ) Så är de lite slöa gör ett större byte och fortsätt sedan med vattenbyten varje vecka.

              Men är honan så tjcok nu så brode det bli yngel vilken dag som ska du se, vad har du mer i akvariet ? Guppy låter ofta de flesta ynglen vara, men andra fiskar äter gärna upp dem. vore ju skolj om du fick lite yngel och ungfiskar att ta hand om sedan.

              Lycka till

              hälsn Robban

              Kommentar

              • fillanderm
                • December 2006
                • 85

                #8
                de e ett ganska litet jag har 3guppys en hane två honor och en räka
                100l 2ancistrus och 4svärdbärare massa platys 5endlers 6prickiga pansarmallar
                26-40l(stog inte på paket) 4guppy en chockladmal och en guldfisk (kunde inte vara nån annanstans)

                Kommentar

                • aandrey
                  • December 2006
                  • 4

                  #9
                  Jag har fått ett yngel fastän mina två guppyhonor är jättetjocka. när kommer resten?

                  Kommentar

                  • Spiffen
                    • November 2006
                    • 43

                    #10
                    Du har kanske nån fisk som käkar upp dem eller stora guppysar som äter dem
                    1st 240l med malawi funderingar just nu guppy´s
                    Ska köpa nått i 100L klassen till min sambos guppy´s
                    2st 54l yngel kar

                    1st rhodesian ridgeback

                    Kommentar

                    Arbetssätt...