Haft yngel i 5måndar nu....

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • teamr86
    • July 2006
    • 205

    Haft yngel i 5måndar nu....

    Mina yngel från c.a 5 månader är fortfarande inte vuxna. De mår bra och simmar men de liksom är fortfarande c.a 1/5 av föräldrarnas storlek.. matade dem i början 4 ggr men har inte haft tid att mata dem 4 ggr (pga av studier) så jag matar dem 2 ggr om dan i stället. Mina minsta yngel c.a 4 månader är också fortfarande pyttesmå och inte lika stora som mina nuvarand stora va efter 4 månader.

    Hur lång tid tar de för dem att uppnå ett vuxet stadium?
    "Jag är nybörjare" Så det blir mycket men när allt funkar så "
  • Matsvin
    • April 2006
    • 254

    #2
    Olika arter växer olika snabbt, så det vore lättare att svara om du sade vilken art du har... :-)

    /Matsvin.
    Min Zoon: http://www.zoonen.com/matsvin

    Kommentar

    • andreassofus
      • November 2005
      • 5643

      #3
      eftersom tråden ligger under kategorin "levandefödare" så borde de ju vara guppy, platy svärtbärare eller molly eller så, och dom växer ganska likt tycker jag

      men på 5 månader är dom nog inte fullvuxna.

      vad matar du med?
      Mvh Andreas
      min zoon
      msn adress

      Kommentar

      • teamr86
        • July 2006
        • 205

        #4
        Ursprungligen postat av andreassofus
        eftersom tråden ligger under kategorin "levandefödare" så borde de ju vara guppy, platy svärtbärare eller molly eller så, och dom växer ganska likt tycker jag

        men på 5 månader är dom nog inte fullvuxna.

        vad matar du med?
        Förlåt, glömde säga att det är frågan om arten platy.
        Jag mater varierande, pellets som jag filar ner, torkfoder (alger + daphnia) som jag smulare till dem (smular i ett hörnt så det blir pulveraktigt)

        Matar varierande (2-3 ggr per dag), kan liksom inte komma hem (åka 1 h hem och 1 h tillbacks) bara för att mata
        "Jag är nybörjare" Så det blir mycket men när allt funkar så "

        Kommentar

        • _Lena_
          • June 2006
          • 1273

          #5
          Du matar dem inte för lite? Jag har ett kar med lite många yngel i så det undermatar jag och då växer de klart långsammare.

          Kommentar

          • neon_kimpan
            • August 2005
            • 1733

            #6
            börja mata med nykläckt artemia så ska du se att de växer mycket fortare. det är det bästa de kan växa upp på...brukade själv mata 2-3 gånger per dag och då växte de ganska fort

            //kim
            MSN: Kim_s@pc.nu Adda gärna.

            Kommentar

            Arbetssätt...