Går det sälja Guppy?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • christopher.bohlin
    • October 2006
    • 4

    Går det sälja Guppy?

    Tänkte kolla om de går o sälja alla mina guppyyngel näår de växt till sig lite, om ett par mnånader? har några hundra.. säkert tusen snart.,...

    ++ går de o hur mkt kan man få för dem
  • macke_fisk
    • December 2005
    • 4442

    #2
    klart man kan sälja guppy men man kan inte direkt få så myckert för dem.........jag brukar bara byta mot andra grejor t.ex fiskar etc.
    MVH macke_fisk

    Kommentar

    • Erik Åhlander
      • January 2006
      • 1881

      #3
      Det går trender i fisk. Efterfrågan på olika arter går upp och ned. Guppy verkar verkar vara den enda art som ALLTID går att sälja på akvarieauktioner. (Eller har någon andra erfarenheter?)

      Kommentar

      • MagicFingers
        • November 2003
        • 3136

        #4
        Ursprungligen postat av Erik Åhlander
        Det går trender i fisk. Efterfrågan på olika arter går upp och ned. Guppy verkar verkar vara den enda art som ALLTID går att sälja på akvarieauktioner. (Eller har någon andra erfarenheter?)
        inte dom senaste i Gbg iaf., folk skydde guppy som pesten.
        alla varianter... enlers, slöj, osv.
        20-40:-/påse... får la se om några veckor vad som går..
        Nemo saltat sobrius, Nisi forte insanit

        Nunc Est Bibendum

        Kommentar

        • MaxRobban
          • August 2006
          • 1048

          #5
          Tycker att Guppy går bra på alla storauktioner i Sthlm, har man sedan extra fina och ovanliga odlingsformer är det en del konkurrens om dem . Endlers går också alltid bra, även andra vildformer om de dyker upp.
          Men säljer man " renrasiga " guppy, där man vet att det är en Wienersmargd undersvärd eller liknande så går de ofta för mer pengar än vanligtvis dyra ciklider.

          Så renrasiga guppy är ngt att satsa på om man ska få lite mer pengar för dem. Men även triangelstjärts guppy utan speciella anlag , men med fina fenor köper många här.

          En del butiker tar också emot, speciellt om det är " renrasiga " guppy,men även de som är riktigt fina går ofta att lämna, men man får mest om man byter mot andra varor i butik.
          Sedan kan du testa med annons här på Zoopet, men det underlättarr om du på en lite större ort där fler medlemmar ev finns.

          Så beror lite på vad det är för guppy du har hur lättsålda de är..

          Kommentar

          • christopher.bohlin
            • October 2006
            • 4

            #6
            Jag bor på kungsholmen i Stockholm.

            Föräldrarna till guppysarna är F1:or har jag för mig. Köpt av en stor odlare utanför växjö.

            Det är vanliga "svensson guppys" alltså inte endlers eller något sånt. Fina färger har jag dock några utav varje. Blå, Röd mest...

            ni pratar om "påsar" 30:-st hur många fisk är det i en "påse" ?

            Kommentar

            • MaxRobban
              • August 2006
              • 1048

              #7
              Auktionspriser beror på om det är första eller sista timmen.. mot slutet av dagen går det mesta nästan för utropspris då man suttit där i många timmar..

              Men jag tycker inte du ska packa guppy mer än 10st / påse... men´du kan också kolla med dina lokala handlare eller annsonsera här. Hur man än vrider o vänder på det så blir det inga stora vinster på det hela, men är lite nöje att dela med sig fiskar också.
              Vad du menar med F1 från Växjö då det gäller guppy fattar jag inte riktigt ? För det är väl ngn odlingsform av guppy du har ?

              Kommentar

              • christopher.bohlin
                • October 2006
                • 4

                #8
                hmm.

                jag köpte dessa av en stor-odlare i växjö som leverarar bland annat ca 60% av Åhled akvariums sortiment och är alltså avkommor till hans vildfångade. vilken "sorts guppy" vet jag inte. de helt vanliga som säljs i butik.

                Kommentar

                • MaxRobban
                  • August 2006
                  • 1048

                  #9
                  Då har du säkert det vi kallar Triangelstjärt.. säkert fina fiskar du har, funderade bara på vad som menades med F1 då jag inte kände till just detta i guppy världen

                  Kommentar

                  • LiLLeN_86
                    • October 2006
                    • 14

                    #10
                    det menas med att det är första kullen efter vildfångat

                    Kommentar

                    Arbetssätt...