Översexuell Mollyhane!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Sister_of_the_moon
    • September 2006
    • 73

    Översexuell Mollyhane!

    Min hane har fått spader, jag köpte en ny black molly hona till honom idag, och han är på henne HELA tiden, jag vet inte hur många gånger han penetrerar henne per minut...det kan väl inte vara hälsosamt för henne? Kan hon ta skada fysiskt?
    ~* Where is the reason? Don´t blame it on me, Blame it on my wild heart..*~
  • Sister_of_the_moon
    • September 2006
    • 73

    #2
    Jag skämtar inte...är detta normalt?
    ~* Where is the reason? Don´t blame it on me, Blame it on my wild heart..*~

    Kommentar

    • Helena75
      • September 2006
      • 1

      #3
      Hej!
      Skaffa två honor till annars kan den flickan du ha bli stressad. Stressade fiskar få nedsatt immunförsvar och blir sjuka. Hanen är det inge fel på....de ska vara sådär översexuella.

      Kommentar

      • icejoy
        • August 2006
        • 593

        #4
        Jag har en molly hane som var likadan. Han har två honor han var på hela tiden, men har har lugnat ner sig. Om du skaffar fler honor hinner dom kanske vila mellan "attakerna"
        ___________________________________________
        ___________________________________________
        Finns inga dumma frågor, bara dumma svar

        Kommentar

        • *Ulrica*
          • June 2006
          • 682

          #5
          Hm....
          Jag har en hane och tre honor men jag har aldrig sett att de har haft nåt "fuffens" för sig....
          Det mest närgångna han har varit är att pussa dem på magen lite men inte mer... är det något fel på honom?
          De är visserligen inte fullvuxna ännu, jag köpte dem för typ en och en halv månad sedan, kan det vara orsaken?

          Kommentar

          • lenis3
            • June 2004
            • 2254

            #6
            jag hade en mollyhane med 3 honor i ett 450l.. det hjälpte inte! honorna fick inte en lugn stund. Därför ska jag sälja bort alla honor jag har nu och endast behålla hanarna.


            skaffa fler honor, kanske 3-4 st till din störiga hane.
            Min zoon
            Akvarier + undulaterna Polly och Pelle

            Kommentar

            • Sister_of_the_moon
              • September 2006
              • 73

              #7
              Det märkliga är att han inte gjort så på de tidigare honorna han haft, utan han gav sig på denna direkt, helt galen! Hon kanske var extra vacker Jag får ta det lite med ro...
              ~* Where is the reason? Don´t blame it on me, Blame it on my wild heart..*~

              Kommentar

              • Sister_of_the_moon
                • September 2006
                • 73

                #8
                Han har tre honor totalt, så det får ena vara nog...
                ~* Where is the reason? Don´t blame it on me, Blame it on my wild heart..*~

                Kommentar

                • panda
                  • October 2006
                  • 8

                  #9
                  jag har också försökt ha honor till min lilla mollyhane, men vet ni vad, det bara gick inte, var och en har han kunnat döda. Nu har han varit tvungen att vara ensam. Han är så aktiv att ger sig ibland på mina guppisar också. Jag tror att hanen ska vara aktiv men också djurriket har sina gränser.

                  Kommentar

                  • Sister_of_the_moon
                    • September 2006
                    • 73

                    #10
                    Hm...han har inte lugnat ner sig, två av honorna har börjat BOKSTAVLIGEN få fysiska men, och det gör mig ont om dem, så jag har satt dem i yngelkaret...vet inte vad som är bäst, låta honom eller dem flytta, får han kan inte hålla på såhär...
                    ~* Where is the reason? Don´t blame it on me, Blame it on my wild heart..*~

                    Kommentar

                    Arbetssätt...