Hur ska jag göra?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • eldhroka
    • September 2006
    • 207

    Hur ska jag göra?

    Jag fick en sån där yngelkasse i nät idag. Hade tänkt flytta över Diva dit nu när hon är riktigt fyrkantig och beter sig lite annars än vanligt. Funderar dock över vad som egentligen är bättre. Hon verkar lite irriterad över att hanarna är efter henne hela tiden och jag tänkte att i yngelkassen skulle hon ju få vara ifred om hon skulle få yngel inatt.. Sharks yngel har ju fått vara i akvariet och jag har kunnat räkna till 5 yngel, ev 6 st..osäker på det sista.. Det är alltså mest för Divas skull egentligen. Sen får jag väl se om ynglen får vara kvar i kassen eller vara i akvariet..

    Tips och råd mottages tacksamt

    mvh Anna
    54 liter 105 liter 450 liter45 l 112 liter
  • eldhroka
    • September 2006
    • 207

    #2
    Jag provade att flytta Diva och Chomolungma till yngelkassen igår men de stressade upp så jag släppte tillbaka dem till de andra fiskarna. I morse var Diva minst sagt jagad och var riktigt irriterad och stressad så då fick hon flytta in i yngelkaret iaf Hon var inte alls lika stressad där idag.

    mvh Anna
    54 liter 105 liter 450 liter45 l 112 liter

    Kommentar

    • panda
      • October 2006
      • 8

      #3
      Jag skulle helst inte flytta dem mera. Det stressar dem mycket mera än dem jagande hanar. Låt dem stanna där du lämnade dem sist, annars är det fara att yngel födds för tidigt

      Kommentar

      • eldhroka
        • September 2006
        • 207

        #4
        Tack för ditt svar Kom att tänka på det själv idag, att jag måste ha kvar dem på samma ställe så att jag inte stressar dem. Har känt mig väldigt stressad och konstig själv senaste dagarna så jag har inte kunnat tänka klart

        Blev så ledsen när Shark dog förra gången jag fick yngel och vill göra allt jag kan för att förhindra att det händer igen..

        Tack än en gång

        mvh Anna
        54 liter 105 liter 450 liter45 l 112 liter

        Kommentar

        Arbetssätt...