Fråga om Guppy

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • gizmogirl
    • August 2006
    • 2214

    Fråga om Guppy

    Hej!
    Nu kommer jag med en dum fråga säkert men behöver få ett svar får väl sätta på mig dumstruten sen .Det är så att i mitt kar har jag bl a Guppy och nu har jag bara en vuxen hona samt hennes 2 yngel som än så länge bara fått lite svart på stjärtfenan (är drygt 6 veckor gamla). Funderar på om hon känner sig ensam för hon drar sig undan de andra och har smalnat av, hade flera förut men fick sjukdom så de dog och ska skaffa flera men undrar ändå .
  • MaxRobban
    • August 2006
    • 1048

    #2
    Tror inte hon känner sig så ensam. Guppy går gärna i liten grupp men är inte så beroende av det så det påverkar hur de mår. Viktigast är att se att du har friska guppy hos dig innan nya flyttar in. Du säger hon blivit smal.. men äter hon och är pigg ? Behövs ingen dumstrut för sådana frågor..

    Kommentar

    • icejoy
      • August 2006
      • 593

      #3
      Det finns inga dumma frågor.... Var inte rädd att fråga här inne. Jag hade en Guppy hona som smalnade av jag med, men tyvärr klarade hon sig inte. Hon klarade inte av att äta, men hon gjorde tappra försök.
      Hon simmade snett med, tror det kan ha hänt något med simblåsan på henne. Men dom andra mår hur fint som hellst.
      ___________________________________________
      ___________________________________________
      Finns inga dumma frågor, bara dumma svar

      Kommentar

      • gizmogirl
        • August 2006
        • 2214

        #4
        Ursprungligen postat av MaxRobban
        Tror inte hon känner sig så ensam. Guppy går gärna i liten grupp men är inte så beroende av det så det påverkar hur de mår. Viktigast är att se att du har friska guppy hos dig innan nya flyttar in. Du säger hon blivit smal.. men äter hon och är pigg ? Behövs ingen dumstrut för sådana frågor..
        Äter ser hon ut att göra och så jättedålig ser hon inte ut att vara heller hon simmar omkring i akvariumet även om det inte är hela tiden.Hon är smal men det kan ju vara det att jag sett henne tjock så mycket i och med graviditeten att jag nu tycker hon är mager

        Kommentar

        • gizmogirl
          • August 2006
          • 2214

          #5
          Ursprungligen postat av icejoy
          Det finns inga dumma frågor.... Var inte rädd att fråga här inne. Jag hade en Guppy hona som smalnade av jag med, men tyvärr klarade hon sig inte. Hon klarade inte av att äta, men hon gjorde tappra försök.
          Hon simmade snett med, tror det kan ha hänt något med simblåsan på henne. Men dom andra mår hur fint som hellst.
          mm min ser ut att äta ialla fall men om hon får i sig så mycket det vet jag inte. Hon simmar inte snett det ser jag sen har jag ingen aning om hur gammal hon är heller så det kan ju vara annat än sjukdom med i bilden.

          Kommentar

          Arbetssätt...