Yngel!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • eldhroka
    • September 2006
    • 207

    Yngel!

    En av mina fiskar (som jag har tyckt sett konstig ut sen första början) låg och andades kraftigt på botten ikväll när det var dags för mig att släcka akvariet. Jag tänkte att få se om Shark överlever till imorgon.. Då såg jag att det rörde sig i närheten av Shark och se där var ett litet yngel Har bara sett ett yngel än, det har fått namnet Monty. Ringde direkt till svärmor och frågade om hon hade några nylonstrumbyxor till övers, kastade mig i bilen, pratade lite och for hem och satte dit foten på nylonstrumpbyxan över pumpen.. Rädd att yngel ska fara in genom insuget annars..

    Är så glad

    mvh Anna
    54 liter 105 liter 450 liter45 l 112 liter
  • Birgitta W
    • October 2005
    • 2764

    #2
    GRATTIS!
    Jag kommer ihåg mina första yngel...
    Nu kryllar det av dom!
    Kontrollera att hjärnan är inkopplad innan munnen ansluts

    Min zoon :
    http://www.zoonen.se/minzoon.asp?oid=902526

    Kommentar

    • andreassofus
      • November 2005
      • 5643

      #3
      hur är det med mamman som låg o flämtade? överlevde hon förlossningen?
      Mvh Andreas
      min zoon
      msn adress

      Kommentar

      • eldhroka
        • September 2006
        • 207

        #4
        Tackar Jag som tänkte göra ett litet delvattenbyte imorgon, törs jag det? Hällde upp vatten tidigare ikväll för att det skulle få stå. Har haft igång karet i 2 veckor på torsdag. Gjorde test senast idag, nitrit 0.2 mg/l (inte fullt, färgen var ljusare men ändå inte helt genomskinlig..dropptest) och nitraten var 5 mg/l

        mvh Anna
        54 liter 105 liter 450 liter45 l 112 liter

        Kommentar

        • eldhroka
          • September 2006
          • 207

          #5
          Jodå, mamman fick en väldig fart upp till ytan först och började sen simma runt med de andra fiskarna som vanligt Det ser ut som om det är fler yngel på gång..inte bara för Shark, utan även för de andra honorna.. Väntar ju på att Diva ska få sina yngel, hon är verkligen enorm nu

          mvh Anna
          54 liter 105 liter 450 liter45 l 112 liter

          Kommentar

          Arbetssätt...