segelfensmolly lätt sjuka????

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • malin72
    • October 2006
    • 90

    segelfensmolly lätt sjuka????

    jag har tidigare med tidigare erfarenheter tyckt att mollys blir lätt sjuka...
    trots salt tycker jag att dom lätt tex får svamp..
    har haft blackmolly segelfenor och vanliga,men nu är det så att jag tyckar att segelfenorna är så fina...vad har ni för erfarenheter???? förut i mitt stora akvarium fick vi så mycket sjukdommar mm så vi lessnade men det tog några år , denna gång när vi bestämmde att vi skulle starta upp började vi från början och sa att vi INTE skulle köpa fiskar som lätt blev sjuka.....

    så vi åkte till akvarielagret och globens ställe och sa INTE fiskar som ....ja
    men nu när jag sitter och tittar så saknar jag dom...just att dom får sina småttingar med
    mvh Malin
  • trakorio
    • August 2006
    • 41

    #2
    Har oxå massor med sjukdoms problem med just segelfens molly.

    Har alltid innan när jag höll på med akvarium för c.a 10 - 15 år sen tyckt de var problem. Och nu när jagstartat upp igen för 6 månader sen så testade jag segelfens molly igen. säkert 20 st som strykt med på 2 månaders tid. trots salt & sjukdomsbekämpande medel mot svamp & vita pricken.

    Kommentar

    • andreassofus
      • November 2005
      • 5643

      #3
      har nog aldrig haft problem med några molly, dom hör ju till en av dom allra lättaste fiskarna som finns.
      har ävnn haft segelfensmolly, även dom va pigga o friska hela tiden. otroligt fina är dom också
      Mvh Andreas
      min zoon
      msn adress

      Kommentar

      • malin72
        • October 2006
        • 90

        #4
        måste säga att jag skrev detta för att jag i någons tråd såg att det skrevs att dom "hör" till dom lättaste fiskarna...måste säga att jag tycker att det är konstigt haft många vänner med zoo butiker och ja dom kallas kanske för strunt fiskar blandat med platy guppys mm men alla som jag varit hon säger akta er för mollys men platy är mindre sjuk förvirrande tycker jag....många jag varit hos som tex affären där jag bor tar inte ens hem mollys....högst blackmolly
        mvh Malin

        Kommentar

        Arbetssätt...