nybörjar frågor om platy!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • KåWe
    • December 2002
    • 83

    nybörjar frågor om platy!

    hejhej!

    har ett par undringar om platy!
    *storleken - kan den vara beroende av hur mkt svärdbärare som är inkorsat?? det lär vara vanligt har jag hört...

    * korallplaty och röd platy...är det samma sak?? en kompis till mig har vad jag trodde var korallplaty. när jag själv nu har jagat efter sådana har jag bara hittat vad affärerna kallar röd platy, och de är större och mer långsträckta...visserligen är de söta och trevliga de oxå. i en butik fick jag svaret att "vi har bara vanliga" när jag frågade efter korallplaty...

    mvh kicki
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    #2
    "storleken - kan den vara beroende av hur mkt svärdbärare som är inkorsat?? det lär vara vanligt har jag hört..."
    Kände inte till att det skulle finnas platy med svärbärare inkorsat - då borde det väl inte kalllas för platy!!!

    "korallplaty och röd platy...är det samma sak??"
    Nej, Korallplaty är något mindre och mer intensivt röd.
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell

    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • hansg
      • February 2002
      • 444

      #3
      I de flesta Platy som säljs är det svärdbärare inkorsade för det mesta x. helleri populationer men även andra arter, + att det också är vanligt med även x.variatus inmixad.
      mvh
      hans-göran

      hgl
      hgl

      Kommentar

      Arbetssätt...