Blå platy

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ainon
    • August 2006
    • 83

    Blå platy

    Jag var och löpte lite nya fiskar idag och köpte då bland annat 5 platys, 4 korallplatys (1.3) och en BLÅ platy (1.0).

    Är dessa vanliga?

    Försökte söka på internet efter blå platys men hittar ingen som liknar min, det fanns några blå på vissa bilder men dessa var antingen mkt ljusa eller väldigt mörka, min är mer klart blå.
    Tror det är en tuxedo också.

    Någon som har en bild på en "blå tuxedo" platy?
    42L växtkar: platys, ancistrus, neontetra körsbärsräkor
    4,5L Nano: 3st körsbärsräkor
    +Amazonpapegoja och undulat
  • albino_myra
    • September 2006
    • 161

    #2
    Blå platy

    Kan det kanske vara så, att om du inte hittar din blåa platy nånstans på nätet, så kanske det inte är en platy-sort?
    Det är bara ett förslag, men du kan ju surfa runt och se om du hittar någon annan fisksort som liknar din blåa firre
    Mvh Cecilia - Hobbyakvarist, 180 liters

    Kommentar

    • Thomas&Anna
      • January 2006
      • 1030

      #3
      Läs denna tråd det finns några bra länkar där.


      Thomas
      Thomas & Anna

      www.annaothomas.com

      Kommentar

      • Ainon
        • August 2006
        • 83

        #4
        Platy är jag säker på att det är


        Liknar denna i färgen, fast min är lite klarare/blåare (samt att min fisk är lite tjockare men det hörinte hit)
        42L växtkar: platys, ancistrus, neontetra körsbärsräkor
        4,5L Nano: 3st körsbärsräkor
        +Amazonpapegoja och undulat

        Kommentar

        • Inka
          • July 2005
          • 1233

          #5


          Kolla i artikellistan, det finns en del bilder, om du hittar nån blåare platy.
          Tre akvarium, 350 l och 2x240 l, fyra huskatter, attan så många fåglar och två belgisk vallhund/groenendael

          www.kvitter.n.nu

          Kommentar

          • MaxRobban
            • August 2006
            • 1048

            #6
            Det finns ganska många olika blå Platy som man ser av o till i butikerna. Den jag tror man ser oftat är det som kallas Blå spegel platy... denna skimrar i blått på sidorna. Men det finns blå varianter av både wagtail, musse pigg, Tuxedo och annat också. Så det är inte så ovanligt med blå platy och det finns ett stort antal olika blå Platy. Jag har själv en grupp blå platy nu som är blå på kroppen och desto längre bak mot kroppen man kommer så blir den röd.. påminner om teckningen man kan se på sk,. sunset platys.
            Men i rätt belynsingen så är den blå platyn vacker, spec om du har ett lysrör som fångar upp det blå. Har man ett mer gult ljus i akvariet kan man uppfatta den mer som grå. Men med rätt lysrör är de vackra.

            Hälsn Robban

            Kommentar

            Arbetssätt...