Blir min platy lycklig i skål?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Siia
    • September 2006
    • 1

    Blir min platy lycklig i skål?

    Fick en röd platy i födelsedagspresent. Hade inga planer på att "bli med fisk" men nu när han ( Har döpt fisken till Ivar) har flyttat in vill jag ju naturligtvis att han ska bli så lycklig som en platy kan bli.
    Med Ivar följde en guldfiskskål. Har skaffat planta och ett litet hus, syretabletter och ställt skålen så att det inte är insyn från alla håll. Är noga med delbyten av vatten och vattentemperatur. Har dock fått vissa signaler om att skål inte är lämpligt för en platy. Ska jag skaffa något annat eller kommer Ivar att trivas i sin nuvarande bostad?

    / Siia, Ivars nya sambo
  • Nitra98
    • June 2005
    • 1987

    #2
    Jag tycker du ska skaffa ett riktigt akvarium och några kompisar till Ivar. Här kan du läsa lite om platy:


    PS: Du ANAR inte hur besatt man kan bli när man väl har skaffat första fisken! Välkommen i träsket! DS
    Min zoon

    Kommentar

    • solbacka
      • January 2004
      • 3952

      #3
      Hur stor är skålen?
      350l Diskus 275l SA växt
      100l tanganynika
      Min dagbok Mina bilder
      Min alldeles egna zoon

      Kommentar

      • Healena
        • May 2006
        • 1440

        #4
        Tyvärr finns det inte många fiskar som är lyckliga i skål.....
        Kramar / Helena ..... 30 L , 62 L & 115 L
        // Se upp för geten framifrån, för hästen bakifrån - och för människan från alla håll //

        Kommentar

        • batski
          • October 2004
          • 8891

          #5
          Tyvärr! Platyn kommer inte alls att må bra i skålen. De bör ha minst 50 liter: http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=38 och så ska de inte vara ensamma, utan måste ha sällskap av fler av samma art.
          "The animals of the world exist for their own reasons.
          They were not made for humans
          any more than black people were made for whites
          or women for men." - Alice Walker

          Kommentar

          Arbetssätt...