platys

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Hella2
    • July 2005
    • 1158

    platys

    jag måste fråga om platys gärna stimmar tillsammans? jag tycker dom är vackra med sina olika färger,men jag vill inte ha en här och en där
    Man blir aldrig fullärd ....
  • Björken
    • November 2005
    • 1174

    #2
    Mina gjorde inte det när jag hade fyra, och gör det inte heller nu när jag bara har två. Ibland verkar de vilja umgås, men simmar ofta runt på egen hand. Det är väl ingen stimfisk, såvitt jag vet.

    Kommentar

    • ansjo
      • November 2005
      • 29967

      #3
      Ursprungligen postat av Hella2
      jag måste fråga om platys gärna stimmar tillsammans? jag tycker dom är vackra med sina olika färger,men jag vill inte ha en här och en där
      Nej, de är inga stimfiskar, men om du skaffar flera så jagar hanarna efter honorna så det blir ett ministim på 2 st. Bättre än inget .
      /Anders

      Medlem i NCS - givetvis!

      Kommentar

      • Hella2
        • July 2005
        • 1158

        #4
        Ursprungligen postat av ansjo
        Nej, de är inga stimfiskar, men om du skaffar flera så jagar hanarna efter honorna så det blir ett ministim på 2 st. Bättre än inget .
        ja ,nej skämt och sido skulle jag vilja ha minst tio,men det blir inte snyggt..nä får tänka ut nått annat
        Man blir aldrig fullärd ....

        Kommentar

        • Healena
          • May 2006
          • 1440

          #5
          Mina är överallt i hela akvariet.
          Jag tycker det är rätt kul att få leta efter dem - en här....och en annan där....
          Kramar / Helena ..... 30 L , 62 L & 115 L
          // Se upp för geten framifrån, för hästen bakifrån - och för människan från alla håll //

          Kommentar

          • teamr86
            • July 2006
            • 205

            #6
            En av mina honer simmar bredvid den dominanta hanen. Hon verkar ogilla de andra fiskarna och simmar bara bredvid den dominanta hanen medan dem andra fiskarna bara simmar runt.
            "Jag är nybörjare" Så det blir mycket men när allt funkar så "

            Kommentar

            • Healena
              • May 2006
              • 1440

              #7
              De har liksom lite olika personligheter hela bunten
              Vissa tyr sig till varandra, medans andra inte alls kommer överens.
              De bete'r sig lite olika individ från individ, och det är det jag gillar med dem
              Kramar / Helena ..... 30 L , 62 L & 115 L
              // Se upp för geten framifrån, för hästen bakifrån - och för människan från alla håll //

              Kommentar

              • Tant Nancy
                • April 2002
                • 5407

                #8
                Guppys är nog bäst på att hålla ihop, av ungfödarna alltså...
                MvH
                Tant Nancy
                www.gladafisken.aqualogen.se
                Mitt fotogalleri
                Dagbok
                Min zoon

                Kommentar

                • Jenny_E
                  • July 2004
                  • 661

                  #9
                  Har aldrig tyckt att platy stimmar men köpte tre nya igår så att min ensamma hane har precis fått sällskap. Hittills håller de ihop riktigt bra men det är väl inte sådär jättevanligt.

                  Kommentar

                  Arbetssätt...