Guppy och cirkulation

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • joad
    • August 2004
    • 242

    Guppy och cirkulation

    Hej
    Jag har efter en rejäl rengöring av själva pumphuvudet återfått min ganska starka cirkulation i akvariet. (Jag har fått för mig att ancistrusar och räkor gillar lite action.) Men vad tycker Guppysarna om det?

    Det bör tilläggas att jag har en laddning, om inte vildfångade, så åtminstone i rakt nedstigande led släktingar till vildfångade. Inavel, förmodligen... Jättelika stjärtfenor, nej.

    De håller ju till i det övre skiktet i akvariet och där är det ganska bra snurr på vattnet. Det riktigt skvalpar i utblåset. Bör jag dra ner effekten?
    130L
    För tillfället fisksoppa av guds nåde, siktar på 500L asieninspirerat.
  • Azur
    • March 2003
    • 12946

    #2
    Ser de ut att ha problem? Har de t.ex. svårt att få tag i mat?
    Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

    Kommentar

    • joad
      • August 2004
      • 242

      #3
      Nej, det skulle jag väl inte säga, men jag har bara haft dem lite mer än ett dygn, så de har bara fått mat en gång. Pigga små rackare det där! Jag har inte velat skaffa Guppy tidigare, för jag tycker helt enkelt synd om dom där kräken som har mer sjärtfena än kropp.
      130L
      För tillfället fisksoppa av guds nåde, siktar på 500L asieninspirerat.

      Kommentar

      • goldennugget
        • September 2005
        • 138

        #4
        Om du fixar någon tät växt som sticker upp över ytan i en del av karet så får du ett lugnare parti. Jag hade en stor javaormbunke på en rot som växte upp ovanför ytan. Där fick guppysarna en fristad och trivdes förträffligt trots att jag hade rejält drag i karet.

        Kommentar

        • joad
          • August 2004
          • 242

          #5
          Då kan jag nog vara lugn. Jag har en del Hornsärv och annat snabbväxande klafs i ena hörnet av akvariet och de verkar inte ha några problem att hinna med maten heller, så det ordnar sig nog. Dessutom ser det åtminstone ut som om de ägnar större delen av sin dag åt att föröka sig, så jag kanske får det omvända problemet...
          130L
          För tillfället fisksoppa av guds nåde, siktar på 500L asieninspirerat.

          Kommentar

          Arbetssätt...